magistrsko delo
Povzetek
Družbena odgovornost podjetij (DOP) je postala globalni standard, saj potrošniki vse bolj prepoznavajo svoj vpliv na okolje in družbo prek svojih nakupnih odločitev. Vplivneži kot ključni akterji na družbenih omrežjih igrajo pomembno vlogo pri komuniciranju teh prizadevanj, saj s svojim osebnim pristopom povečujejo zavedanje o družbenih vprašanjih. Cilj raziskave je bil razumeti, kako povezovanje vplivnežev v družbeno odgovorne akcije podjetij vpliva na percepcijo znamke v očeh sledilcev. Rezultati kažejo, da imajo vplivneži pomemben vpliv na javno mnenje in lahko igrajo ključno vlogo pri promociji družbeno odgovornih praks, vendar je njihov vpliv odvisen od tega, kako so vidni v očeh sledilcev glede na ključne lastnosti, skozi katere se meri moč. Poleg tega ima percepcija znamke bistveno vlogo pri podpori DOP – potrošniki so bolj naklonjeni podpori DOP, če tržno znamko dojemajo kot etično in družbeno odgovorno. Prvenstveno ima percepcija znamke vključno vlogo, a v primeru, ko organizacija izbere vplivneža, ki ima močno bazo sledilcev in se poistoveti z njenimi vrednotami, ta bolj vpliva na podporo potrošnikov. Na podlagi ugotovitev lahko sklenemo, da vplivneži igrajo ključno vlogo pri oblikovanju percepcije tržnih znamk, vendar njihov vpliv na podporo družbeno odgovornim praksam še ni popolnoma izkoriščen.
Ključne besede
družbena odgovornost podjetij;vplivnostni marketing;odnos do znamke;percepcija znamke;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
| Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
| Založnik: |
[A. Roškar] |
| UDK: |
005.35:659.1(043.2) |
| COBISS: |
235146755
|
| Št. ogledov: |
55 |
| Št. prenosov: |
22 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Connecting influencers with corporate social responsibility projects and their impact on consumer perception of brands |
| Sekundarni povzetek: |
Corporate social responsibility (CSR) has become a global standard, as consumers increasingly recognize their impact on the environment and society through their purchasing decisions. Influencers, as key players on social media, play an important role in communicating these efforts by raising awareness of social issues through their personal approach. The goal of this study was to understand how involving influencers in companies' CSR initiatives affects brand perception in the eyes of followers. The results indicate that influencers have a significant impact on public opinion and can play a crucial role in promoting socially responsible practices of companies. However, this influence depends on how they are perceived by followers based on key characteristics that measure their influence. The study showed that an influencer's expertise and uniqueness contribute significantly to the perception of their leadership role, while trustworthiness and congruity are not critical factors. Moreover, brand perception plays a fundamental role in supporting CSR—consumers are more inclined to support CSR when they perceive the brand as ethical and socially responsible. This suggests that an influencer who enhances a brand’s positive perception effectively encourages follower support for the company’s CSR initiatives. Based on these findings, we conclude that influencers play a vital role in shaping brand perception, but their impact on supporting socially responsible practices is not yet fully utilized. |
| Sekundarne ključne besede: |
corporate social responsibility;influencer marketing;brand attitude;brand perception;Družbena odgovornost podjetij;Trženje;Vplivneži;Vedenje potrošnikov;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (112 str.)) |
| ID: |
26280404 |