diplomsko delo
Katja Grilj (Avtor), Tomaž Petek (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo obravnava vlogo vzgojitelja pri jezikovnem razvoju dvojezičnih otrok v predšolskem obdobju. Osredotoča se na pomen kakovostnega vzgojno-izobraževalnega okolja, ustreznih pedagoških pristopov in aktivnega sodelovanja z otroki in njihovimi starši. Namen raziskave je bil preučiti, kako lahko vzgojitelji z različnimi dejavnostmi, strategijami ter uporabo ustreznih didaktičnih pripomočkov učinkovito podpirajo in spodbujajo jezikovni razvoj dvojezičnih otrok. Teoretični del se osredotoča na opredelitev ključnih pojmov, kot so prvi, drugi in tuji jezik ter na razumevanje govorno-jezikovnega razvoja otrok. Obravnava, kako vzgojitelj s pomočjo načrtovanih jezikovnih dejavnosti, kakovostnih interakcij, didaktičnih pripomočkov ter vključujočega pristopa spodbuja jezikovni razvoj dvojezičnega otroka in mu pomaga pri uspešnem vključevanju v vrtčevsko okolje. Nadalje analizira posebnosti dvojezičnega otroštva, pri čemer izpostavi značilnosti jezikovnega razvoja otrok, ki odraščajo v večjezičnem okolju ter prednosti zgodnjega stika z dvema jezikoma, kot so večja kognitivna prožnost, sposobnost preklapljanja med jeziki, oblikovanje kulturne identitete ter socialna vključenost. Empirični del temelji na kvantitativni raziskavi, izvedeni s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, ki je bil posredovan vzgojiteljem iz različnih slovenskih vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 70 vzgojiteljev, ki imajo izkušnje z delom z dvojezičnimi otroki. Podatki so pokazali, da večina vzgojiteljev redno izvaja jezikovno bogate dejavnosti (pripovedovanje zgodb, pogovor v krogu, pesmi in rime), redno vključuje otroke v interakcije z vrstniki, uporablja slikovni in didaktični material ter vključuje simbolno igro. Na podlagi ugotovitev raziskave so v zaključku oblikovane smernice, namenjene podpori vzgojiteljem pri učinkovitem delu z dvojezičnimi otroki.

Ključne besede

dvojezični otrok;jezikovni razvoj;vloga vzgojitelja;prilagajanje;bilingvizem;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Grilj]
UDK: 373.2:81'246.2(043.2)
COBISS: 239330819 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 150
Št. prenosov: 30
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Role of the preschool teacher in the language development of bilingual children
Sekundarni povzetek: The thesis examines the role of preschool teacher in the language development of bilingual children in the preschool period. It emphasizes the importance of a quality educational environment, appropriate pedagogical approaches, and active collaboration with children and their parents. The purpose of the research was to examine how preschool teachers can effectively support and promote the language development of bilingual children through various activities, strategies and the use of appropriate didactic aids. The theoretical part focuses on defining key concepts such as first, second, and foreign language, and on under-standing children's speech and language development. It discusses how the preschool teacher through planned language activities, quality interactions, the use of didactic aids, and an inclusive approach, promotes the language development of bilingual children and helps them successfully integrate into the kindergarten environment. It further analyzes the specifics of bilingual childhood, highlighting the characteristics of the language development of children growing up in a multilingual environment and the advantages of early contact with two languages, such as greater cognitive flexibility, the ability to switch between languages, the formation of cultural identity and social inclusion. The empirical part is based on a quantitative study conducted using an online questionnaire that was distributed to preschool teachers from various Slovenian kindergartens. The study involved 70 preschool teachers with experience working with bilingual children. The findings indicate that most preschool teachers regularly carry out language-rich activities (storytelling, circle discussions, songs and rhymes), regularly include children in interactions with peers, use visual and didactic mate-rials and include symbolic play. Based on the results of the study, the conclusion presents guidelines aimed at supporting preschool teachers in their effective work with bilingual children.
Sekundarne ključne besede: bilingual child;language development;role of preschool teacher;adaptation;bilingualism;Predšolska vzgoja;Dvojezičnost;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (61 str.))
ID: 26571623