magistrsko delo
Povzetek
V našem magistrskem delu smo primarno raziskali koristnost uporabe pristopa medpredmetnega povezovanja pri poučevanju tujega jezika angleščine v drugem triletju osnovne šole. Najprej smo raziskali, kakšno je aktualno mnenje razrednih učiteljev in učiteljic na Slovenskem, ki poučujejo tudi angleščino, o samem učnem pristopu medpredmetnega povezovanja ter o medpredmetnem povezovanju angleščine z likovno umetnostjo. Za ta del raziskave smo anketirali 84 učiteljev in učiteljic s področja celotne Slovenije. Učitelji so tu v nasprotju s predhodnimi izsledki drugih raziskav večinoma pokazali pozitiven odziv na to temo. Nadalje smo konkretno ugotavljali koristnost medpredmetnega povezovanja predmetnih področij angleščine in likovne umetnosti za učne dosežke učencev v 4. razredu osnovne šole. Izvedli smo raziskavo, v kateri je sodelovalo 38 učencev četrtošolcev na eni izmed naključno izbranih osnovnih šol na Slovenskem; od tega je bilo 19 učencev deležno pouka angleščine na ustaljeni način, 19 učencev pa je bilo deležno pouka ob uporabi učnega pristopa medpredmetnega povezovanja z likovno umetnostjo. Z obema skupinama učencev smo od začetka do konca obravnavali isto izbrano učno enoto pri pouku angleščine. Za zbiranje podatkov smo v tem delu raziskave uporabili preizkus znanja. Učenci so pred pričetkom obravnave učne enote pisali predtest, s katerim smo ugotovili stopnjo znanja pred poučevanjem. Ob koncu obravnave so učenci obeh skupin pisali še en preizkus znanja, s katerim smo ugotavljali stopnjo znanja po poučevanju in posledično stopnjo napredka pri obeh skupinah učencev, ki smo jih nato tudi primerjali. Rezultati so pokazali, da sta obe skupini dosegli statistično značilen napredek v znanju, pri čemer pa razlika v napredku znanja med skupinama ni bila statistično značilna. Poleg preizkusov znanja sta obe skupini učencev tudi odgovarjali na anonimne vprašalnike, s pomočjo katerih smo ugotavljali všečnost obeh pristopov, t. j. ustaljenega načina poučevanja angleščine in učnega pristopa medpredmetnega povezovanja angleščine z likovno umetnostjo. Učenci eksperimentalne skupine so tu izrazili višjo stopnjo sodelovanja in zanimanja za pouk, kar kaže na pozitivne učinke medpredmetnega povezovanja z vidika angažiranosti in učne izkušnje učencev. Naša raziskava ponuja pomembne ugotovitve za učitelje, ki poučujejo angleščino v prvem in drugem triletju osnovne šole in želijo v svoje ure vnesti ustvarjalnost in tako pripomoči k bolj celoviti učni izkušnji za učence. Poleg tega pa bo ta raziskava v pomoč tudi strokovnjakom, sodelujočim pri oblikovanju učnih načrtov in didaktičnih gradiv, ki bodo v pomoč učiteljem, kakor tudi izobraževalcem prihodnjih generacij učiteljev. S pomočjo tega dela bomo tudi omogočili uvid v omejitve, s katerimi se učitelji soočajo ob uvajanju novosti v svoje učne ure ter posledično sprožili globlji premislek pri nosilcih in oblikovalcih izobraževalne politike glede odpravljanja le-teh. Delo bo prispevalo k boljšemu razumevanju koristnosti integracije likovne umetnosti v pouk tujega jezika ter bo spodbujalo uporabo učnega pristopa, ki ne spodbuja zgolj razvoja jezikovnih, temveč tudi ustvarjalnih in socialnih kompetenc učencev drugega triletja.
Ključne besede
medpredmetno povezovanje;angleščina;likovna umetnost;drugo triletje;razredni pouk;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[S. Ivančević] |
UDK: |
373.3(043.2) |
COBISS: |
246639363
|
Št. ogledov: |
83 |
Št. prenosov: |
11 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Cross-curricular integration of English and fine arts in the 4th grade of primary school |
Sekundarni povzetek: |
In our master's thesis, we primarily investigated the usefulness of using the cross-curricular integration approach in teaching English as a foreign language in the second cycle of Primary School Education. First, we investigated the current opinion of classroom teachers in Slovenia, who also teach English, about the cross-curricular integration and about the cross-curricular integration of English with Fine Arts. For this part of the research, we surveyed 84 teachers from all over Slovenia. In contrast to previous findings from other studies, teachers mostly responded positively to this topic. We further specifically determined the usefulness of cross-curricular integration of the subject areas of English and Fine Arts for the academic achievements of students in the 4th grade of primary school. We conducted a study involving 38 fourth-grade students at one of the randomly selected primary schools in Slovenia; 19 students received English lessons in an established way, and 19 students received English lessons using the teaching approach of cross-curricular integration with Fine Arts. We covered the same selected learning unit in English lessons with both groups of students from beginning to the end. In this part of the research, we used a test paper to collect data. Before the start of the lessons, the students wrote a pre-test, which was used to determine the level of knowledge before the lessons. At the end of the lessons, the students in both groups wrote another test paper, which was used to determine the level of knowledge after the lessons and consequently the level of progress in both groups of students, who were then compared. The results showed that both groups achieved statistically significant progress in knowledge, while the difference in progress between the groups was not statistically significant. In addition to the test papers, both groups of students also answered anonymous questionnaires, with the help of which we determined student preferences of both approaches, i.e. the established version of teaching English and the teaching approach of cross-curricular integration of English and Fine Arts. The students in the experimental group expressed a higher level of participation and interest in the lessons, which indicates the positive effects of cross-curricular integration in terms of student engagement and learning experience. Our research therefore offers important findings for teachers who teach English in the first and second cycle of Primary School and who want to introduce creativity into their lessons and thus contribute to a more holistic learning experience for their students. In addition, this research will also be helpful to experts involved in the design of curricula and didactic materials that will help teachers, as well as educators of future generations of teachers. With the help of this work, we will also provide insight into the limitations that teachers face when introducing innovations into their lessons and consequently trigger deeper reflection among education policymakers and designers regarding their alleviations. The work will contribute to a better understanding of the benefits of integrating Fine Arts into foreign language teaching and will encourage the use of an approach that not only promotes the development of linguistic, but also creative and social competences of students in the second cycle of Primary Education. |
Sekundarne ključne besede: |
cross-curricular integration;English;fine arts;second cycle;primary school education;Interdisciplinarnost v izobraževanju;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (165 str.)) |
ID: |
27174944 |