diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Tina Movern (Avtor), Gozdana Miglič (Mentor)

Povzetek

Prenos znanja med ljudmi igra ključno vlogo pri razvoju ter napredku človeštva. Nekaterih najbolj kompleksnih znanj kot so jeziki in kulturne norme, so lahko naučena oziroma priučena od drugih ljudi, ti pa so jih pridobili od prejšnjih generacij. Kot glavno gonilno silo razvoja neke organizacije bi prav lahko vzeli količino, kvaliteto in možnost upravljanja prenosa znanj v sami organizaciji, kar je tudi glavni predmet naše raziskave. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se seznanimo s pojmi generacija, znanje, učeče se organizacije, medgeneracijski prenos znanja ter prenos znanja v organizaciji sami. Medgeneracijsko učenje ima pomemben učinek za organizacije, saj pripomore k izboljševanju notranjih procesov, kot so komunikacija, izmenjava znanj in zmožnosti sodelovanja. V empiričnem delu pa smo se osredotočili predvsem na medgeneracijski prenos znanja v organizacijskem okolju. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom. Na podlagi analize dobljenih rezultatov smo ugotovili, da je prenos znanja s starejše generacije na mlajšo večji, kot prenos znanja z mlajše generacije na starejšo. Ena izmed pomembnejših ugotovitev je, da so anketiranci več kot polovico pridobljenega znanja na delovnem mestu pridobili z medgeneracijskim sodelovanjem.

Ključne besede

generacija;znanje;učenje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [T. Movern]
UDK: 331.103
COBISS: 7394579 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1813
Št. prenosov: 372
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: INTERGENERATIONAL KNOWLEDGE TRANSFER IN THE WORKPLACE
Sekundarni povzetek: Transferring of knowledge between individuals plays a key role in the development and progress of humankind. Some of the more complex learnings like languages and cultural norms are transferred through generations and we can learn them from other people. The quantity, quality, and opportunities of managing knowledge transfer inside organizations can be seen as the main driving force of their development, which represents the key focus of our research. This thesis is comprised of a theoretical and an empirical part. The first introduces us to the concepts of generation, knowledge, the learning organisation, intergenerational knowledge transfer, and knowledge transfers inside an organisation. The empirical part on the other hand focuses primarily on the transferring of knowledge in an organisational environment. The research used a questionnaire method and data analysis showed that knowledge transfer is greater from older to younger generations than vice versa. Respondents seemed to gain more than half their knowledge at their workplace through intergenerational cooperation, which represents one of the major findings of this study. Intergenerational learning still has an important effect on organisations, since it contributes to the improvement of internal processes such as communications, knowledge exchange, and ability to cooperate.
Sekundarne ključne besede: generation;knowledge;learning;intergenerational knowledge transfer;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede
Strani: 46 f.
ID: 8700943
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov