diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Povzetek
Prenos znanja med ljudmi igra ključno vlogo pri razvoju ter napredku človeštva. Nekaterih najbolj kompleksnih znanj kot so jeziki in kulturne norme, so lahko naučena oziroma priučena od drugih ljudi, ti pa so jih pridobili od prejšnjih generacij. Kot glavno gonilno silo razvoja neke organizacije bi prav lahko vzeli količino, kvaliteto in možnost upravljanja prenosa znanj v sami organizaciji, kar je tudi glavni predmet naše raziskave.
Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se seznanimo s pojmi generacija, znanje, učeče se organizacije, medgeneracijski prenos znanja ter prenos znanja v organizaciji sami. Medgeneracijsko učenje ima pomemben učinek za organizacije, saj pripomore k izboljševanju notranjih procesov, kot so komunikacija, izmenjava znanj in zmožnosti sodelovanja. V empiričnem delu pa smo se osredotočili predvsem na medgeneracijski prenos znanja v organizacijskem okolju. Podatki so bili zbrani z anketnim vprašalnikom. Na podlagi analize dobljenih rezultatov smo ugotovili, da je prenos znanja s starejše generacije na mlajšo večji, kot prenos znanja z mlajše generacije na starejšo. Ena izmed pomembnejših ugotovitev je, da so anketiranci več kot polovico pridobljenega znanja na delovnem mestu pridobili z medgeneracijskim sodelovanjem.
Ključne besede
generacija;znanje;učenje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[T. Movern] |
UDK: |
331.103 |
COBISS: |
7394579
|
Št. ogledov: |
1813 |
Št. prenosov: |
372 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
INTERGENERATIONAL KNOWLEDGE TRANSFER IN THE WORKPLACE |
Sekundarni povzetek: |
Transferring of knowledge between individuals plays a key role in the development and progress of humankind. Some of the more complex learnings like languages and cultural norms are transferred through generations and we can learn them from other people. The quantity, quality, and opportunities of managing knowledge transfer inside organizations can be seen as the main driving force of their development, which represents the key focus of our research.
This thesis is comprised of a theoretical and an empirical part. The first introduces us to the concepts of generation, knowledge, the learning organisation, intergenerational knowledge transfer, and knowledge transfers inside an organisation. The empirical part on the other hand focuses primarily on the transferring of knowledge in an organisational environment. The research used a questionnaire method and data analysis showed that knowledge transfer is greater from older to younger generations than vice versa. Respondents seemed to gain more than half their knowledge at their workplace through intergenerational cooperation, which represents one of the major findings of this study.
Intergenerational learning still has an important effect on organisations, since it contributes to the improvement of internal processes such as communications, knowledge exchange, and ability to cooperate. |
Sekundarne ključne besede: |
generation;knowledge;learning;intergenerational knowledge transfer; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
46 f. |
ID: |
8700943 |