magistrsko delo
Damijana Lebar (Avtor), Katja Košir (Mentor)

Povzetek

Učitelji učno uspešnost romskih učencev pogosto pripisujejo značilnostim njihovega socialnega okolja. Odnos med stališči učiteljev in vedenjem romskih učencev lahko privzame dinamiko samouresničujoče se prerokbe, tako da so stališča učiteljev pomemben dejavnik učnega uspeha romskih učencev. Namen magistrskega dela je raziskati stališča osnovnošolskih učiteljev o dosežkih in vedenju romskih učencev v osnovni šoli. Raziskala sem stališča učiteljev v zvezi z različnimi dejavniki dosežkov in vedenja romskih učencev glede na neposredne izkušnje učiteljev s poučevanjem romskih učencev, spol učiteljev, delovno dobo ter stopnjo poučevanja. Raziskava je potekala preko spletnega vprašalnika in vključuje 267 učiteljev iz mariborskih osnovnih šol. Analiza je pokazala nekatere statistično pomembne razlike v stališčih učiteljev glede na: izkušnje učiteljev s poučevanjem romskih učencev (pri kulturnih značilnostih romskih družin, pri učenčevi socialni vključenosti v razredu, pri usposobljenosti učitelja, pri motivaciji učitelja ter pri predsodkih oz. morebitni diskriminaciji), delovno dobo učiteljev (sodelovanje med starši in učitelji), spol (pri socialno-ekonomskem položaju romskih družin, pri kulturnih značilnostih romskih družin, pri učenčevi motivaciji, pri dejstvu, da slovenščina ni njihov materni jezik, pri zainteresiranosti romskih staršev ter pri sodelovanju med starši in učitelji), ter glede na stopnjo poučevanja (pri socialno-ekonomskem položaju romskih družin ter pri dejstvu, da slovenščina ni njihov materni jezik).

Ključne besede

romski učenci;stališča učiteljev;samouresničujoča se prerokba;neposredne izkušnje;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [D. Lebar]
UDK: 376.7(214.58):37.091.3(043.2)
COBISS: 20741896 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1606
Št. prenosov: 219
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Teacherʼs attitudes about behaviour and achievements of Roma pupils in primary school
Sekundarni povzetek: Teachers of Roma pupils often attribute their success to the characteristics of their social environment. The relationship between teachers' attitudes and behavior of Roma pupils may assume the dynamics of self-fulfilling prophecy, so that the viewpoint of teachers is an important factor in educational success of Roma pupils. The purpose of the master thesis is to explore the attitudes of primary school teachers about the achievements and behavior of Roma pupils in primary school. I explored the attitudes of teachers related to various factors of achievements and behavior of Roma pupils according to the direct experience of teachers teaching Roma pupils, teachers' gender, seniority and level of teaching. The survey was conducted via an online questionnaire and includes 267 teachers from Maribor primary schools. The analysis revealed some significant differences in the attitudes of teachers according to the experience of teachers teaching Roma pupils (cultural characteristics of Roma families, the learner's social inclusion in the classroom, the qualifications of the teacher, the teacher's motivation and the prejudices and potential discrimination), seniority (co-operation between parents and teachers), gender (the socio-economic situation of Roma families, cultural characteristics of Roma families, the learner's motivation, the fact that Slovenian is not their mother tongue, Roma parents and their interest and co-operation between parents and teachers), and the level of teaching (the socio-economic situation of Roma families and the fact that Slovenian is not their mother tongue).
Sekundarne ključne besede: Roma pupils;teachersʼ attitudes;self-fulfiling prophecy;direct expiriences;master theses;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Strani: IV, 66 f., 4 f. pril.
ID: 8729801