Povzetek

Prispevek obravnava vključevanje baletnih vsebin v pouk glasbene vzgoje v prvem triletju osnovne šole. Predstavljena so nekatera dosedanja spoznanja o pozitivnem vplivu plesa in klasičnega baleta na otrokov celostni razvoj ter rezultati empirične raziskave, v kateri smo želeli ugotoviti, kako zmorejo preprosto baletno koreografijo izvesti osnovnošolski otroci, stari od 6 do 9 let, v primerjavi z učenci iz baletne šole, ter odnos otrok do klasičnega baleta. V ta namen smo v letu 2011 pripravili dodatne baletne vsebine in jih izvedli z učenci baletnega oddelka Glasbene šole Frana Koruna Koželjskega Velenje ter z učenci 1. in 3. razreda Osnovne šole Franca Rozmana Staneta v Mariboru. Izvedbo baletnih vsebin otrok iz baletne in iz osnovne šole smo primerjali glede na določene ocenjevalne kriterije, odzive učencev na izvedene učne ure pa preverili s kratkim anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da otroci klasični balet zmorejo in želijo plesati. Izvedbi baletnih koreografij učencev iz baletne in iz osnovne šole sta bili primerljivi, razen pri kriterijih fizične sposobnosti, koordinacija telesa in prostorska koordinacija, ki jih učenci iz osnovne šole niso v celoti dosegli. Zaradi pozitivnega vpliva baleta na celostni razvoj otrok in pozitivnega odziva otrok nanj je potrebno v pouk glasbe vključiti čim več baletnih vsebin.

Ključne besede

poučevanje;glasbena vzgoja;plesne vsebine;klasični balet;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.091.3:78
COBISS: 20101896 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1462
Št. prenosov: 86
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Ballet-related content in music education in the first cycle of primary education
Sekundarni povzetek: This paper deals with the integration of ballet-related content into music lessons in the first cycle of primary education. It seeks to outline some current findings concerning the positive impact of dance and classical ballet on integrated child development and the results of an empirical research study the objective of which was to compare the ability of primary school pupils aged six to nine years to perform a simple ballet choreography against that of ballet school pupils and to examine pupils attitude towards classical ballet. For this end, we prepared additional ballet-related content in 2011 and incorporated it into classroom practice with students attending Fran Korun Koželjski Music School in Velenje and pupils attending the first and the third grades of Franc Rozman Stane Primary School in Maribor. To compare the performance of one and the other we used specific evaluation criteria, while we obtained pupils feedback on ballet lessons by means of a short questionnaire. It was established that children did possess the ability as well as the desire to practice classical ballet. The executions of the ballet choreography by both groups were comparable, and the only difference noticed regarded the physical ability, body coordination, and spatial coordination criteria, which were not fully achieved by the primary school pupils. Due to the positive influence of the activity on the integrated development of children and the children's positive reaction, it is necessary to incorporate as many ballet-related subject matter as possible into music education.
Sekundarne ključne besede: education;music education;dance-related content;classical ballet;Glasbena vzgoja in izobraževanje;Učenje in poučevanje;Ples;Balet;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 159-171
Letnik: ǂLetn. ǂ6
Zvezek: ǂšt. ǂ2/3
Čas izdaje: sep. 2013
ID: 9105193