diplomsko delo
Silvija Tkalčič (Avtor), Simona Pulko (Mentor)

Povzetek

Delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena termina branje in bralna pismenost. Termin branje je najprej opredeljen, nato je predstavljen način poučevanja branja. Sledi predstavitev vrst branja po Nodelmanu in Reimerju ter po Metki Kordigel. Nato je opisan bralni razvoj po obdobjih. Branje je odvisno tudi od notranje in zunanje motivacije ter same spodbude in njenih dejavnikov. Zato je predstavljeno tudi to. Nato je opredeljena in razložena bralna in funkcionalna pismenost. Predstavljeni so pomen hitrosti pri branju ter dejavniki in tehnike hitrega branja. Opisani so dejavniki, postopki, kriteriji ter metode in tehnike bralnega razumevanja. Sledi opis pojmovne mape, njene oblike, uporabe in učinkovitosti. Na koncu teoretičnega dela so predstavljeni neumetnostno besedilo, način dobrega branja in način preverjanja razumevanja prebranega besedila. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, izvedene na podlagi razumevanja neumetnostnega besedila. Zastavljen je primer testa, kakršnega učenci rešujejo pri NPZ-ju. Vprašanja so odprtega in zaprtega tipa. Spremenljivke so spol, interes, učni uspeh in stopnja razumevanja prebranega besedila. V raziskavo so vključeni učenci šestega razreda OŠ Turnišče. Na podlagi zbranih podatkov so rezultati grafično in tabelarno predstavljeni.

Ključne besede

diplomska dela;branje;razumevanje besedila;neumetnostno besedilo;učenci šestih razredov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [T. Silvija]
UDK: 028:373.3(043.2)
COBISS: 22222088 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4645
Št. prenosov: 352
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Reading comprehension of a non-literary text
Sekundarni povzetek: The thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part presents the terms reading and reading literacy. First we will define the term reading and present its teaching. Then we will determine the types of reading based on Nodelman and Reimer and based on Metka Kordigel. Next we will describe the reading development during different periods. Because reading is also dependant from the inner and outer motivation, we will also present this aspect. In the following part will define and present the terms reading and functional literacy. The meaning of reading speed, factors and techniques of fast reading will be presented. We will describe the factors, procedures, criteria, methods and techniques of text comprehension. This part will be followed by a description of a conceptual map, its form, use and efficiency. At the end of the theoretical part we will present a non-literary text, ways how to read it properly and how to check its understanding. The empirical part will present the findings of the research, which will be performed based on the comprehension of a non-literary text. The test sample will be similar to the national testing of students. The questions will be open-ended and closed-ended. The variables will be sex, interest, school achievement and the level of comprehension of the read text. The research will include the sixth grade students of Elementary School Turnišče. Based on the collected data the findings will be presented graphically and in tables.
Sekundarne ključne besede: theses;reading;text comprehension;non-literary text;sixth grades students;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti
Strani: 102 f., [5] f. pril.
ID: 9130959