magistrsko delo
Eva Pastirk (Avtor), Marija Ropič (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo omenili govor in njegov razvoj, bolj podrobno smo raziskali branje, njegov razvoj skozi različne stopnje, dejavnike vpliva in načine, kako ga lahko izboljšamo. Pojma učenje in branje se med seboj tesno povezujeta, saj nam branje omogoča, da pridemo do novega znanja. Pomembno je vedeti, da želenega cilja ne dosežemo samo z branjem, ampak moramo besedilo razumeti in ga povezati z našim predznanjem. V ta namen uporabimo bralne učne strategije, ki so nam pri obravnavi besedil v pomoč in nas vodijo celoten proces, vse od aktivacije predznanja do preverjanja, ali smo besedilo razumeli in kaj smo se novega naučili. Ena izmed strategij, ki jo lahko uporabimo že v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, je bralna učna strategija VŽN. V empiričnem delu smo preverili učinkovitost bralne učne strategije VŽN pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Rezultate smo pridobili s pomočjo deskriptivne in kavzalne neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja z enkratnim preverjanjem. Zanimala nas je učinkovitost in vpliv strategije VŽN na obravnavanje neumetnostnega besedila pri pouku slovenskega jezika in zmožnost učencev pri podčrtovanju bistvenih podatkov.

Ključne besede

magistrska dela;branje;neumetnostno besedilo;bralne strategije;strategija VŽN;bistveni podatki;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [E. Pastirk]
UDK: 37.091.33:028.1:811.163.6(043.2)
COBISS: 86391555 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 235
Št. prenosov: 58
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Applying the complex kwl teaching strategy formule third grade reading comprehension of non-literary texts
Sekundarni povzetek: The master's thesis consists of a theoretical and empirical section. The former section explores speech and its development, then examines reading more in-depth by looking at its developmental stages, influencing factors and improvement possibilities. The concepts of learning and reading are closely linked, as reading enables us to gain new knowledge. It is important to know that we do not achieve the desired goal just by reading, but must also understand the text and connect it with our prior knowledge. To this end, we use learning strategies that enable understanding the texts and guide us through the entire process; from activating prior knowledge, assessing comprehension of the text, and identifying new knowledge. One such strategy, applicable in the first educational period, is the KWL learning strategy for reading comprehension. The empirical section explores the effectiveness of the KWL reading learning strategy in third grade reading comprehension achievement for non-literary texts. The results were obtained using a descriptive and causal non-experimental method of pedagogical research with a single check. The focus was on assessing the effectiveness and impact of the KWL strategy on third-grade students to understand Slovene non-literary texts and their ability to underline essential data.
Sekundarne ključne besede: master theses;reading;non-literary text;reading strategies;KWL strategy;essential data;Bralno razumevanje;Branje;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 74 str.))
ID: 13029762