magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu je predstavljena empirična fenomenološka študija, ki skuša odgovoriti na raziskovalno vprašanje: kakšno je doživljanje udejanjenja znanja? Inspiracija za raziskavo izvira iz opažanja, da na področju osebnih epistemologij prvoosebna komponenta še ni zadovoljivo raziskana. Raziskava temelji na izhodiščih Perryjeve sheme razvoja mišljenja in vrednot in se epistemološko umesti v okvir enaktivizma – paradigme, ki vključuje kot bistveno tudi prvoosebno komponento. Znotraj okvira enaktivizma je opredeljen tudi pojem znanja. Uporabljena je raziskovalna metodologija tako imenovane drugoosebne globinske fenomenološke raziskave, ki je podrobno opisana in utemeljena. Na podlagi ugotovitev je sestavljen model dinamične strukture udejanjenja znanja. Ugotovitve potrjujejo prisotnost intersubjektivnih in intrasubjektivnih razlik v doživljanju udejanjenja znanja in ponujajo nova raziskovalna vprašanja za nadaljnje raziskave.
Ključne besede
fenomenologija znanja;prvoosebno raziskovanje;drugoosebno globinsko fenomenološko raziskovanje;enaktivizem;eksplikativni intervju;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[F. Klauser] |
UDK: |
159.953(043.2) |
COBISS: |
11145545
|
Št. ogledov: |
1551 |
Št. prenosov: |
279 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Experiencing the enaction of knowledge |
Sekundarni povzetek: |
This thesis presents an empirical phenomenological study that tries to answer the research question: how is the enaction of knowledge experienced? An inspiration for the question lies in an observation that, in the field of personal epistemologies, the first-person aspect has not been sufficiently researched. The study takes as its starting point Perry's scheme of development of thoughts and values and epistemologically installs itself into the framework of enactivism – a paradigm that includes the first-person aspect as essential. Within the framework of enactivism the term knowledge is defined as well. In the study, the research method of second-person in-depth phenomenological inquiry was applied, which is explained and established in detail. Based on the findings a model of the dynamic structure of the enaction of knowledge was designed. The results confirm the presence of intersubjective and intrasubjective differences in the experience of the enaction of knowledge and open up new ideas and questions for future research. |
Sekundarne ključne besede: |
knowledge;research;raziskovanje; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Skupni interdisciplinarni program druge stopnje, Kognitivna znanost, v sodelovanju z Universität Wien, Sveučilište u Zagrebu, Univerzita Komenského v Bratislave in Eötvös Loránd Tudományegyetem |
Strani: |
62 str. |
ID: |
9166737 |