diplomsko delo
Sanja Kršić (Avtor), Slavko Gaber (Mentor), Živa Kos Kecojević (Komentor)

Povzetek

Dandanes sta disciplina in avtoriteta v vsakdanjem življenju pereč problem. Vzroke temu se v prvi vrsti išče v spremembi družbe ter sodobnem načinu življenja, ki otrokom dopušča bolj prosto pot, kot so jo imeli nekoč. Omejitev praktično nimajo več, ravno tako je nedopustno kaznovanje, s katerim se je pred časom dosegala pokorščina. Starši imajo nad otroki vse manjšo avtoriteto, oni pa vse večjo avtonomnost. Enako se dogaja tudi v razredu, kjer učitelj oziroma učiteljica praktično nima nobene avtoritete več. Da je temu po vsej verjetnosti botrovala »nova« potrošniška kapitalistična družba, potrjujejo mnogi psihologi in sociologi. Če se omejimo le na spremembe na šolskem področju, pa ne smemo spregledati dejstva, da so v 18. stoletju na mesta učiteljskega poklica pričele vstopati tudi ženske. In ne le to, da so s poučevanjem poleg moških pričele še ženske, ta mesta so zasedle celo do te mere, da je učiteljski poklic danes skorajda popolnoma feminiziran. S svojo raziskavo sem skušala ugotoviti, ali lahko avtoriteto v razredu povezujemo s spolom učitelja oziroma učiteljice ter ali bi lahko ključ za manjšo avtoriteto učiteljstva v današnjem času iskali v dejstvu, da vlogo učiteljev v veliki meri prevzemajo ženske.

Ključne besede

učiteljica;feminizacija;šolstvo;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Kršić]
UDK: 373.3(043.2)
COBISS: 11206217 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1045
Št. prenosov: 238
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Gender and teachers authority
Sekundarni povzetek: The discipline and authority are nowadays in everyday life pressing problems. The main reason for it could be the change in society and modern way od life which allows children more freedom than they once had. There are practically no more limits and also punishment which once was the way to obedience is nowadays intolerable. Parents have less and less authority over children and at the same time children's autonomy is growing. The same problem is in the classroom where the teacher's authority is challenged. Psychologists and sociologists find the main reason for such developments in new way of life which is consumer capitalism. But if we take a look only into school field, we cannot dismiss the fact that in 18th century women teachers started to take positions over men. And not only that they took their places, the whole teacher proffession became more or less completely feminized. Through my research I have tried to determine whether we can associate the authority in classroom with gender of the teacher and whether this change could be the reason for less authority in the classroom nowadays.
Sekundarne ključne besede: primary education;teacher;sex;authority;osnovnošolski pouk;učitelj;spol;avtoriteta;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Biologija in gospodinjstvo
Strani: VII f., 28 str.
ID: 9175055