diplomsko delo
Tamara Sakovič (Avtor), Iztok Tomažič (Mentor)

Povzetek

Ker se v šole vse pogosteje uvaja uporaba e-učbenikov, smo v diplomskem delu želeli ugotoviti, kakšna so stališča osnovnošolcev do uporabe tiskanih in elektronskih učbenikov pri pouku biologije. Stališča učencev smo primerjali glede na spol, ocene pri pouku biologije in glede na to, ali učenci pri pouku uporabljajo e-učbenik ali pa uporabljajo tiskani učbenik. V diplomskem delu smo se osredotočili na učence predmetne stopnje 8. razreda dveh osnovnih šol iz okolice Ljubljane. Anketirali smo učence ene osnovne šole, ki pri pouku biologije uporabljajo e-učbenike, in učence iz druge osnovne šole, ki se poslužujejo klasičnega izobraževanja s pomočjo tiskanega učbenika. Z analizo anketnih vprašalnikov smo pridobili menja učencev, ki lahko služijo za dodatne raziskave o tem, kakšno mesto bi zasedli e-učbeniki v šolski praksi, če bi popolnoma nadomestili tiskane učbenike. Ugotovili smo, da v splošnem ne moremo trditi, da bi učenci raje uporabljali e-učbenik kot tiskani učbenik. Nekoliko večja naklonjenost do e-učbenikov je razvidna s strani deklet. Na stališča učencev do uporabe učbenikov vpliva tudi ocena. Učenci, z visoko oceno imajo tako bolj pozitivna stališča do uporabe tiskanih učbenikov pri pouku biologije. Enako pa ne moremo trditi za e-učbenike. Zavrnili pa smo tudi predpostavko, da imajo učenci, ki pri pouku biologije uporabljajo e-učbenike, bolj pozitivna stališča kot učenci, ki redko ali nikoli ne uporabljajo takih učnih gradiv.

Ključne besede

učenci;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL BF - Biotehniška fakulteta
Založnik: [T. Sakovič]
UDK: 373.3(043.2)
COBISS: 11217481 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 522
Št. prenosov: 103
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: A comparison of primary school students' attitudes about the use of traditional print and e-textbooks in biology instruction
Sekundarni povzetek: Since the schools are increasingly introducing e-textbooks into their practice, we wanted to investigate the attitudes of primary school students about the use of the printed and electronic textbooks in biology instruction. Studets' attitudes were compared according to gender, students' grades in subject of biology and if they use e-textbook in biology instruction or not. In this thesis, we focused on the 8th grade students of two primary schools in the surrounding area of Ljubljana. We interviewed pupils of one primary school which are using e-textbooks, and students from other primary school, which are using classical education with the use of a printed textbook in biology instruction. By analyzing the questionnaires we gained information that can serve for additional research about the role, e-textbooks would have in schools, if they would completely replace printed textbooks. In general, we can not state that students would prefer to use e-textbook over a printed textbook. Slightly higher acceptance of e-textbooks was found for girls. Students' grades signifficantly affect their attitudes about the use of textbooks. Students with higher grades show higher acceptance of printed textbooks in biology instruction. But the later is not true for the acceptance of e-textbooks. Students who are using e-textbooks in biology instruction do not show more positive attitudes than students who never or rarely use such learning materials.
Sekundarne ključne besede: primary education;biology;osnovnošolski pouk;biologija;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Pedagoška fak., Biologija in kemija
Strani: III, 31 f.
ID: 9175307