diplomsko delo
Povzetek
V diplomski nalogi smo raziskovali vlogo vzgojitelja pri zgodnjem odkrivanju motorično nadarjenih otrok. V teoretičnem delu smo opredelili pojem nadarjenost, predstavili modela nadarjenosti in dejavnike, ki vplivajo na razvoj nadarjenosti. Predstavili smo pravice, potrebe in značilnosti motorično nadarjenih otrok in pojasnili, zakaj je pomembno njihovo zgodnje odkrivanje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kakšna je vloga vzgojitelja pri zgodnjem odkrivanju, in sicer koliko so vzgojitelji za to delo usposobljeni, ali prepoznavajo motorično nadarjene, kakšne individualne možnosti jim omogočajo in kakšno spodbudno okolje jim nudijo. V raziskavo smo vključili neslučajnostni vzorec konkretne populacije 120 vzgojiteljic/vzgojiteljev, zaposlenih v javnih vrtcih Republike Slovenije, na območju podravske regije. Pridobili smo 102 izpolnjena anketna vprašalnika in jih zaradi pomanjkljivosti obdelali 99. Uporabili smo deskriptivno metodo in kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Pridobljene podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko obdelave podatkov (frekvenčne distribucije in $[hi] [na] 2$-preizkus). Ugotovili smo, da so vzgojitelji dobro usposobljeni za delo z motorično nadarjenimi, ne glede na delovno dobo ali stopnjo izobrazbe, in da prepoznavajo motorično nadarjene otroke, pri tem pa ni razlike med prepoznavanjem v prvem in drugem starostnem obdobju ali v kombinirani skupini, niti med različno starimi vzgojitelji. S pomočjo pridobljenih podatkov smo ugotovili, da so po mnenju anketiranih vzgojiteljev možnosti individualnega dela slabe in da se večina vzgojiteljev strinja, da otrokom nudijo zadovoljivo spodbudno gibalno okolje.
Ključne besede
diplomska dela;nadarjenost;motorično nadarjeni;zgodnje odkrivanje;vzgojitelji;otroci;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Trep] |
UDK: |
796.012-056.45-053.4(043.2) |
COBISS: |
23098120
|
Št. ogledov: |
1994 |
Št. prenosov: |
432 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The role of a kindergarten teacher in the early detection of motorically gifted children |
Sekundarni povzetek: |
The focal point of the thesis was teacher's role during the process of early discovery of kinetically talented children. The theoretical part comprised the definition of the term "talent", as well as the introduction of talent-models and the factors that influence talent development. Furthermore, this part introduced rights, needs and characteristics of kinetically talented children and significance of their early discovery. The empirical part consisted of a survey on teacher's role; namely, to what extent they were qualified for such work in terms of recognising such children, and offering them individual opportunities as well as stimulative environment for the development of their talents. The survey included a non-accidental pattern covering 120 teachers employed at public kindergartens in Slovenia's Podravska region. Due to inadequacies, the 99 of total 102 acquired questionnaires were analysed in detail, based on descriptive and cause-nonexperimental research methods. The obtained data were analysed via quantitative technique of data analysis (frequency distribution and $[chi] [sup] 2$- test). The results displayed teachers being well-qualified for work with kinetically talented children, regardless of years of service or academic degree. Moreover, teachers of all ages tend to recognise talent sings equally successful. With help of the acquired data it can be concluded that the most teachers shared a common opinion - the opportunities for individual work appeared slim, while they offered a satisfactory and stimulative kinetic environment. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;talent;kinetically talented;early discovery;teachers;children; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
40 f., 4, [6] f. pril. |
ID: |
9594846 |