diplomsko delo
Branko Grah (Avtor), Breda Kegl (Mentor), Blaž Vajda (Komentor)

Povzetek

Namen diplomskega dela je raziskati vpliv uporabe različnih goriv na karakteristike sodobnega dizelskega motorja s pomočjo numerične simulacije in ugotoviti možnosti uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju z elektronsko krmiljenim vbrizgalnim sistemom. Za preučitev vpliva upora različnih goriv je bil izdelan testni model v programskem paketu AVL Boost. Da bi dosegel čim natančnejše rezultate, sem se v modelu osredotočil na maksimalno moč in maksimalni navor motorja. Primerjava dobljenih rezultatov simulacije za biodizelsko in dizelsko gorivo je pokazala, kako različna vrsta goriva vpliva na karakteristike motorja. Poleg karakteristike maksimalne moči in navora so bili primerjani še temperatura in tlak v zgorevalnem prostoru ter nastale emisije. Po pregledu rezultatov simulacij, opravljenih na testnem modelu, lahko sklepamo, da so rezultati ‒ v primerjavi s tovarniškimi karakteristikami motorja ‒ za dizelsko gorivo dokaj natančni. Na podlagi eksperimentalnih rezultatov lahko sklepamo, da biodizelsko gorivo pomembno vpliva na zmogljivostne karakteristike motorja in da je potrebno za zagotovitev ekoloških in emisijskih parametrov spremeniti nastavitve motorja.

Ključne besede

dizelski motorji;gorivo;dizelsko gorivo;biodizel;karakteristike motorja;numerične simulacije;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [B. Grah]
UDK: 621.436(043.2)
COBISS: 16854038 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1843
Št. prenosov: 203
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Influence of fuels on Diesel engine characteristics
Sekundarni povzetek: The purpose of the diploma work is to investigate the influence of the use of different fuel types on the characteristics of the current diesel engine by a numeric simulation and to establish the possibilities of biodiesel fuel use in a diesel engine with an electronic injection system. To investigate the influence of the resistance of different fuel types I have created a test model in the AVL Boost program. In order to achieve as precise results as possible, I concentrated on the maximal power and maximal torque of the engine. The comparison of the results of the biodiesel and diesel fuel simulation showed how different fuel types influence the engine characteristics. Beside maximal power and maximal torque characteristics, the temperature and pressure in the combustion chamber and emissions were compared. According to the results of the simulations carried out on the test model, it can be concluded that the results are fairly accurate in comparison with the factory engine characteristics for diesel fuel. Based on the experiment results, it can be concluded that the biodiesel fuel has a significant influence on the capacity of the engine and that in order to ensure ecological and emission parameters the engine settings have to be adjusted.
Sekundarne ključne besede: diesel engines;fuel;biodiesel;numerical simulation;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: VIII, 49 f.
Ključne besede (UDK): applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;engineering;technology in general;inženirstvo;tehnologija na splošno;mechanical engineering in general;nuclear technology;electrical engineering;machinery;strojništvo;heat engines (except steam engines);toplotni pogonski stroji (razen parnih);
ID: 1001045
Priporočena dela:
, (zapiski predavanj)
, za bolj udobno in dinamično vožnjo ter nižjo porabo goriva in zmanjšanje emisije CO2
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa