diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Povzetek
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. S pomočjo obstoječe literature bom v prvem delu povzel temeljno vsebino o izobraževanju na splošno in načrtovanju učnih vsebin oziroma programa izobraževanja. Opredelil bom temeljne pojme izobraževanja in načrtovanja učnih vsebin, cilje, naloge in ovire, motivacijo, ki je pri tem potrebna, ter metode in oblike, ki se uporabljajo pri načrtovanju učnih vsebin. Drugi del diplomskega dela bo osredotočen na praktični del. Analiziral bom obstoječe stanje v Šolskem centru za pošto, ekonomijo in telekomunikacije kot strokovni izobraževalni inštituciji, katera se ukvarja z izobraževanjem mladih in odraslih oseb. Prikazal bom način priprave in izdelave učnega načrta, zakonska določila, katera morajo biti upoštevana in so predpisana s strani države. Kakšna je motivacija učiteljev pri sprejemanju učnega načrta in izvajanje le tega. Metode in tehnike, ki jih uporabljajo pri vsakdanjem poučevanju v razredu. Na kakšen način motivirajo dijake za učenje. S kakšnimi težavami se srečujejo pri vsakdanjem poučevanju in izpeljavi zastavljenega učnega načrta. Na kakšen način preverjajo in spremljajo napredek posameznika ter uspešnost izpeljave učnih vsebin.
Zanimalo me je mnenje učiteljev kot izvajalcev o učnih vsebinah ter težavah, s katerimi se srečujejo v povezavi z njimi. Izvedeti pa sem želel tudi mnenje dijakov glede učnih vsebin z vidika prejemnikov znanja.
Z analizo anket sem ugotovil, da je osnovnošolsko znanje precej slabo, kar predstavlja veliko težavo tako učiteljem kot tudi učencem. Vsakodnevno se srečujejo tudi s preobsežnim učnim načrtom, preveliko količino učne snovi. To nakazuje na potrebo po delni prenovi učnega načrta ter učnih vsebin. Zaradi prevelikega obsega obvezne učne snovi v učnem načrtu ni prostora za ponavljalne vaje. S tem pa se povečuje slabše znanje učencev, katero sovpada z njihovim predhodnim znanjem. Zato bi bilo potrebno nekatere učne vsebine izločiti iz učnega načrta in nameniti več ur zahtevnejšim snovem ter večjo pozornost utrjevanju in ponavljanju. Čeprav se učitelji trudijo uporabljati metode poučevanja, s katerimi povečajo zanimanje učencev in njihovo samostojno delo, so učne vsebine zasnovane tako, da v veliki večini uporabljajo metodo lekcije. Kot pozitivno stvar bi lahko izpostavil trud učiteljev in njihovo prilagajanje in izdelavo osebnega izobraževalnega načrta za lažje razumevanje in podajanje snovi. Prilagoditev učnih vsebin za e-izobraževanje učencem prav tako pripomore k lažjemu sledenju snovi in s tem povezanim manjšim zaostankom znanja. Učne vsebine se prilagajajo času, v katerem živimo, prav tako se posodabljajo tudi učbeniki. Učni načrt bi moral biti zasnovan tako, da bi dopuščal večjo fleksibilnost samostojnega prilagajanja učne snovi posameznemu učitelju ali pa bi morali biti učitelji bolj vključeni v proces načrtovanja in izbire učnih vsebin.
Ključne besede
izobraževanje;letni učni načrt;planiranje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Izvor: |
Kranj |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[I. Boroje] |
UDK: |
37 |
COBISS: |
6643219
|
Št. ogledov: |
3055 |
Št. prenosov: |
249 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
PLANNING LEARNING CONTENT - ANNUAL CURRICULUM FOR MATHEMATICS |
Sekundarni povzetek: |
The thesis is composed out of two parts. With the help of existing literature I first summarized the main content of education in general and about planning of learning content or education course. I will define main concept of education and learning content planning , its objectives, tasks and hindrances , motivation necessary and methods and forms, most commonly used in learning content planning.
The second part of my thesis will be more practically focused. I will analyze the current state of affairs in School centre for post economy and telecommunications as a professional educational institution, which deals in education of both juvenile and adult people. I will demonstrate means of preparation of learning plan, legal definitions which must be followed and are prescribed from the state. What is the motivation of teachers with acceptance and execution of learning plan? Methods and techniques commonly used by everyday teaching in classrooms? In what way do they motivate the students? What problems do they face in everyday teaching and execution of set learning plan? How do they monitor progress of individuals and success of execution of learning plan?
I wanted to find out the opinions of teachers as performers, about learning content and difficulties connected with that. I also wanted to know the opinions of students about the learning content from the recipient point of view.
My analysis of polls, showed poor elementary school level of knowledge which then later presents difficulties for teachers and students alike. They are also faced on daily basis with overextended curriculum. It also showed the need for partial correction of learning content and curriculum. Due to oversized learning matter, the curriculum lacks room for repetition exercises. Which than further degrades the quality of knowledge of student, coinciding with their lack of previous knowledge. Therefore some learning content should be omitted, and more time spent on repetition exercises and more demanding content. Although the teachers try to use methods which stimulate the student and their own work, the learning content hinders that because it's based on lecturing. As a positive, I would like to commend the teachers efforts by preparing their own personalized educational plans, for better understanding of content. Adaptation of learning contents for e-learning helps the students, to easily follow the curriculum and lessens their lack of knowledge from previous years. Learning content is adapted to the time in which we now live, so are the books. The curriculum should be designed in such way, to allow greater flexibility of personalized adaptation of learning content to the teacher. Or one should better involve the teachers in the process of selection and preparation of content. |
Sekundarne ključne besede: |
- education
- annual curriculum
- planning
- lesson; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
64 f. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk; |
ID: |
1010863 |