delo diplomskega seminarja
Povzetek
Etično poslovanje je eden temeljnih pogojev, da lahko podjetje uspešno deluje in da je lahko konkurenčno na dolgi rok. Etičnemu poslovanju se pripisuje velik pomen tudi zato, ker je poslovanje v koruptivnem okolju drago ter niti približno tako efektivno, saj etičnost vpliva tudi na medsebojna razmerja med zaposlenimi ter tako skrbi za dobro vzdušje na delovnem mestu, kar pomeni večjo produktivnost. Etično poslovanje pa tudi daje podjetju ugled, kar vpliva na zaposlene, ki so ponosni nad podjetjem ter s tem izražajo lojalnost in pripadnost podjetju.
Načinov za izboljšanje etičnosti je več, najprej je treba začeti z izbiro ustreznega managementa, ki mora biti pravilno usposobljen, mora pa tudi omogočati razvijanje pravilnega etičnega presojanja in odločanja, kar vodi do večje etičnosti celotnega podjetja. Vedno večkrat se podjetja odločajo za uporabo etičnih kodeksov z namenom izboljšati etičnost. Kodeksi so zbirke vrednot in pravil, po katerih naj bi se zaposleni ravnali, vendar nespoštovanje kodeksa ni kaznovano. Za večjo etičnost se uporabljajo tudi različni programi in priročniki, podjetja lahko tudi ustvarijo komisije in odbore za etičnost, možne pa so tudi vroče linije, kamor lahko zaposleni javijo domnevne nepravilnosti v podjetju.
Glavni nosilec etičnosti v podjetju je management, ki bi moral biti v prvi vrsti tisti, ki sprejema etične odločitve v prid podjetju in drugim udeležencem v poslovnem procesu. Tako bi lahko tudi drugi zaposleni posnemali njihovo ravnanje, kar bi pomeni večjo etičnost v poslovanju. In prav v trenutni krizi je bilo mogoče opaziti pomanjkanje etičnosti managementa, s tem so posamezniki uničili velika podjetja, nato pa si še izplačali milijonske premije. Njihovo ravnanje je bilo tudi eden izmed vzrokov, da se je finančna kriza v letu 2007 začela ter se razširila po vsem svetu.
Ključne besede
poslovna etika;etika;management;finančna kriza;kodeksi;izboljšave;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
[L. Čepe] |
UDK: |
174 |
COBISS: |
10857244
|
Št. ogledov: |
4164 |
Št. prenosov: |
419 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
(How to improve business ethics in financial crisis environment) |
Sekundarni povzetek: |
Ethical business is one of the main conditions for a company to operate successfully and to be competitive in the long run. Ethical business is also attributed its meaning, because doing business in corruptive environment is expensive and not nearly as effective, as ethics has influence on interrelations between employees and so it contributes to good atmosphere in workplace, which means better productivity. Ethical business also give the company good reputation, which influences employees to be proud on company and so express loyalty and membership to the company.
There are more ways to improve ethics; firstly we have to start with choosing appropriate management that has to be correctly qualified and also has to be able to provide development of ethical review and deciding, which leads to better ethics of the whole company. Companies are increasingly deciding for use of ethical codecs with a purpose to improve business ethics. Codecs are collections of value and rules, which the users must abide, however not following the codes is not sanctioned. For better business ethics we can also use different sorts of programs and manual, companies could also create commissions and board for ethics, option is also a hotline where employees could report alleged irregularities in the company.
The main barer of the business ethics in the company is management, which should be the primarily the one to take ethical decisions which benefit the company and other participants in the business process. That way the other could imitate their behavior which could improve business ethics. And right in this ongoing crisis we found out about lack of ethics of management and with this the individuals practically destroyed some big companies and after that they even got compensated by enormous payouts. Their actions were also one of the reasons why financial crisis started back in year 2007 and then spread all over the world. |
Sekundarne ključne besede: |
Business ethics;Unethical behavior;Management ethics;Financial crisis;Ethical codecs;Ethics improvement; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
39 str. |
Ključne besede (UDK): |
philosophy;psychology;filozofija;psihologija;moral philosophy;ethics;practical philosophy;moralna filozofija;etika;praktična filozofija; |
ID: |
1015658 |