ǂa ǂstructural equation modelling study
Darja Topolšek (Avtor), Dejan Dragan (Avtor)

Povzetek

The goal of the study was to investigate if the drivers behave in the same way when they are driving a motorcycle or a car. For this purpose, the Motorcycle Rider Behaviour Questionnaire and Driver Behaviour Questionnaire were conducted among the same drivers population. Items of questionnaires were used to develop a structural equation model with two factors, one for the motorcyclist's behaviour, and the other for the car driver's behaviour. Exploratory and confirmatory factor analyses were also applied in this study. Results revealed a certain difference in driving behaviour. The principal reason lies probably in mental consciousness that the risk-taking driving of a motorbike can result in much more catastrophic consequences than when driving a car. The drivers also pointed out this kind of thinking and the developed model has statistically confirmed the behavioural differences. The implications of these findings are also argued in relation to the validation of the appropriateness of the existing traffic regulations.

Ključne besede

driving behaviour;motorcycle rider behaviour;car driver behaviour;traffic accidents;structural equation modelling;violations;errors;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FL - Fakulteta za logistiko
UDK: 656.1
COBISS: 512739133 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0353-5320
Št. ogledov: 683
Št. prenosov: 172
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Primerjava vedenjskih razlik motoristov pri vožnji z motornim kolesom ali avtomobilom
Sekundarni povzetek: Glavni namen raziskave je preučevanje morebitnih vedenjskih razlik motoristov pri vožnji z motornim kolesom ali avtomobilom. V ta namen je izvedena anketa v obliki dveh vprašalnikov med isto populacijo motoristov. Prvi vprašalnik zrcali motoristične vedenjske, drugi pa avtomobilistične vedenjske vzorce. Na osnovi zbranih podatkov ankete je razvit model strukturnih enačb z dvema faktorjema, eden se nanaša na vedenjske lastnosti vožnje z motorjem, drugi pa na vedenjske lastnosti vožnje z avtom. V procesu razvoja modela sta uporabljeni tudi eksploratorna in potrditvena faktorska analiza. Rezultati kažejo, da dejansko obstajajo določene razlike v voznem obnašanju. Glavni razlog za to je verjetno v mentalnem zavedanju motoristov, da rizična vožnja z motorjem lahko vodi do mnogo hujših posledic v primerjavi z vožnjo z avtom. Motoristi namreč posebej izpostavijo tovrstno dojemanje razlik pri vožnji z motorjem ali avtom, kar naš model tudi statistično potrdi. Implikacije teh ugotovitev so soočene z morebitno neustreznostjo obstoječe prometne zakonodaje.
Sekundarne ključne besede: vedenje voznikov;prometne nesreče;modeliranje strukturnih enačb;kršitve;napake;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 457-466
Letnik: ǂVol. ǂ27
Zvezek: ǂno. ǂ6
Čas izdaje: 2015
DOI: 10.7307/ptt.v27i6.1816
ID: 10838285
Priporočena dela:
, ǂa ǂstructural equation modelling study
, comparison of different estimators in the structural equation modeling
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa