Tomaž Tollazzi (Avtor)

Povzetek

Single-lane roundabouts may face the problems of getting crowded and empty in their circulatory roadway due to a strong stream of pedestrians and/or cyclists. Vehicles at the roundabout entries or exits have to provide the right of way over pedestrians and/or cyclists. Therefore, it comes to disturbances and traffic jams. If there are jams at the entry carriageway, vehicles are unable to get into roundabouts. If there are jams at the exit carriageway, vehicles are not able to leave the roundabout. When the length of vehicle platoon at the exits so long that it reaches the preceding entry, the roundabouts suffer from getting fully overcrowded. The paper presents the methodology of calculating the reduction of the roundabout capacity due to the pedestrian or cyclist stream. The method of calculating the reduction of the roundabout capacity with the disturbed streams may be used for roundabouts in urban environments, where the strength of the cyclist or pedestrian streams is not negligible.

Ključne besede

road traffic;roundabouts;roundabout capacity;traffic throughput;bicyclists;pedestrians;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
UDK: 625.739:656.142+656.183
COBISS: 4304150 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0353-5320
Št. ogledov: 959
Št. prenosov: 105
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni povzetek: V krožnih križiščih z enim voznim pasom v krožnem toku lahko, zaradi močnega toka pešcev in/ali kolesarjev, nastopajo problemi polnjenja in praznjenja krožnega križišča. Vozila na vhodih/izhodih v krožno križišče morajo pešcem/kolesarjem odstopiti prednost. Vsled tega prihaja do oviranosti tokov in zastojev. V primeru, da do zastojev prihaja na vhodu, vozila ne morejo uvažati v krožno križišče. V primeru, da do zastojev prihaja na izhodu, vozila ne morejo zapuščati krožnega križišča. V primeru, ko je dolžina vozil v koloni tako dolga, da doseže predhodni vhod, prihaja do problemov s polnjenjem krožnega križišča. V prispevku je prikazana metodologija izračuna zmanjšanja kapacitete krožnega križišča zaradi tokov kolesarjev in pešcev. Metodologija izračuna zmanjšanja kapacitete krožnega križišča s pomočjo oviranih tokov je uporabna pri krožnih križiščih v urbanih sredinah, kjer so jakosti prometnih tokov kolesarjev in pešcev nezanemarljive.
Sekundarne ključne besede: cestni promet;krožna križišča;kapaciteta krožnih križišč;prometna prepustnost;kolesarji;pešci;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 11-14
Letnik: ǂVol ǂ11
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 1999
DOI: 10.7307/ptt.v11i1.1125
ID: 10840800
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega študija