magistrsko delo
Tina Neuvirt (Avtor), Katarina Habe (Mentor), Cveto Kobal (Komentor)

Povzetek

Zadnja leta so učne težave učencev aktualna tematika učiteljev, stroke in staršev. Disleksija je sicer že dobro raziskana, a ker se ta nanaša zlasti na težave z besedili, je raziskav na tovrstnem področju v povezavi s poukom glasbe občutno manj. Namen tega magistrskega dela je raziskati in predstaviti značilnosti, ki se pojavljajo pri učencih z disleksijo pri pouku glasbe, in na osnovi tega opredeliti vlogo učiteljev pri poučevanju otrok z disleksijo pri pouku glasbe. V metodološkem delu smo uporabili kvalitativno raziskovalno metodo. V raziskavo je bilo vključenih 14 učiteljev na osnovnih šolah, ki učijo glasbeno umetnost. Z analizo intervjujev je bilo ugotovljeno, da je znanje o disleksiji pomanjkljivo, saj se večini zdi, da nimajo usvojenih ustreznih veščin za delo z učenci z disleksijo. Izobraževanj o disleksiji se udeležijo redki, medtem ko so v času študija dobili zgolj osnovne informacije o tem. Pred zaposlitvijo so učitelji večinoma skopo seznanjeni z informacijami o disleksiji. Zatorej sta nadvse pomembni lastna angažiranost in želja po znanju, ki jo pokažejo. Učenci z disleksijo imajo med seboj različne težave, zato se prilagoditve učiteljev posledično razlikujejo (nekaterim gre npr. odlično pri branju notne partiture, tako prilagoditve na tem področju ne potrebujejo, preostalim pa to povzroča velike težave in učitelj uporabi primerne prilagoditve). Otroci z disleksijo so načeloma uspešni pri pouku glasbene umetnosti, nekateri na določenih področjih tudi izstopajo (tj. npr. slušno ustvarjalno področje). Večina učiteljev je že predhodno seznanjena o učencu z disleksijo, o čemer jih praviloma obvestijo specialna ali socialna delavka in drugi učitelji, s katerimi pogosto sodelujejo.

Ključne besede

magistrska dela;učenci z disleksijo;glasbena umetnost;učitelji;prilagoditve;lastna angažiranost;uspešnost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Neuvirt]
UDK: 78:37.011.3-051:616.89-008.434.5(043.2)
COBISS: 23255048 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1120
Št. prenosov: 159
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The meaning and role of teacher in teaching children with dyslexia at music classes
Sekundarni povzetek: In the last years learning disabilities of pupils are an important matter among teachers, profession and parents. Dyslexia is well researched already, since it is affecting reading difficulties, however, dyslexia in accordance with music classes is significantly less researched. The purpose of my master thesis was to research and introduce the characteristics of pupils with dyslexia at music classes and define the role of teachers in teaching children with dyslexia at music classes on the basis of my research. In the methodological part of the paper I used the qualitative research method. My research includes 14 primary school teachers who teach music art. The interview analysis showed that the knowledge about dyslexia is insufficient, since most think that they did not acquire the necessary skills to work with pupils with dyslexia. Only few take part in dyslexia trainings, while during their studies they acquired only basic information about this disability. Prior to being employed, teachers have poor knowledge about dyslexia, therefore their own engagement and learning motivation are very important. The difficulties among pupils with dyslexia are different, hence why the adjustments of teachers are also different (i.e. some pupils are excellent in reading musical scores and do not need any adjustment in this field, while others have big problems with it and teachers need to adapt appropriate adjustments). Overall, children with dyslexia are successful in music art classes, some are also outstanding (i.e. in the listening or craft field). Most teachers are informed about pupils with dyslexia beforehand by the special or social worker and other teachers with whom they often collaborate.
Sekundarne ključne besede: master theses;pupils with dyslexia;musical art;teachers;adjustments;own engagement;successfulness;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za glasbeno pedagogiko
Strani: 62 f., 6 f. pril.
ID: 10841334