diplomsko delo
Anja Železnik (Avtor), Jana Goriup (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo z naslovom "Vpliv potrošniške družbe na vzgojo otrok" je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pojem potrošniške družbe, njeno spreminjanje skozi leta in vpliv na vzgojo predšolskih otrok. Predstavili smo medije, njihov vpliv, podrobneje pa smo pregledali vpliv oglasnih sporočil na otroka, kako jih otrok dojema in kako zaščititi otroke pred iluzijami, ki jih prikazujejo. Dotaknili smo se vrednot, predvsem materialnih, nato smo predstavili pojem denarja, njegov pomen in uporabnost ter navedli, zakaj je pomembno, da je otrok udeležen v družinskem gospodarjenju z denarjem. Opredelili smo tudi, kakšen pomen ima žepnina in kdaj naj bi jo lahko otrok začel prejemati. Teoretični del je okrepljen tudi s smernicami za starše, kako lahko vplivajo na svojega predšolskega otroka, da bo postal objektiven in kritičen potrošnik v sodobni družbi. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili, kateri dejavniki najbolj vplivajo na nakupne želje predšolskih otrok, ali starši že uvajajo predšolske otroke v proces nakupovanja, ali predšolski otroci že dobivajo žepnino ter ali starši dopustijo svojim otrokom upravljati z denarjem. V anketi je sodelovalo 40 staršev predšolskih otrok, ki so stari od enega do šest let. Dobljene podatke smo obdelali s programom SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) in jih predstavili tabelarično. Ugotovili smo, da so vrstniki in televizijski oglasi tisti, ki najbolj vplivajo na otrokove želje po nakupu, da nekateri predšolski otroci že sodelujejo pri nakupovanju in da večina predšolskih otrok ne prejema žepnine.

Ključne besede

diplomska dela;potrošniška družba;predšolski otroci;mediji;denar;žepnina;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Železnik]
UDK: 37.013.32:366-053.4
COBISS: 23260424 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1153
Št. prenosov: 244
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The influence of consumer society on children's education
Sekundarni povzetek: The thesis entitled "The Consumer Society's Influence on Child Guidance" consists of the theoretical and the empirical part. In the theoretical part we defined the concept of the consumer society, its changes through the years, and the influence it has on the preschool child guidance. We introduced the media and their influence. We, however, concentrated in detail on the influence of advertisements on a child, in what way does he or she perceive them, and how to protect the children from illusions which are portrayed in them. We have touched upon the values, particularly material; we then presented the concept of money, its importance, and its usefulness. We also discussed why it is significant that a child is included in the family's money management. We specified the significance of pocket money and what is the appropriate age for a child to start receiving it. The theoretical part also offers guidelines for parents on how to influence their preschool children to become objective and critical consumers in modern society. The empirical part concentrates on which factors influence the wishes preschool children have regarding purchase most, on whether the parents are phasing the children in the process of shopping, on whether the preschoolers are already receiving their pocket money, and on whether the parents allow their children to manage their own money. 40 parents of preschool children between the ages of 1-6 participated in the survey. The data gained was processed by the SPSS program (Statistical Package for the Social Sciences); they are presented tabularly. The results have shown that it is the peers and the television advertisements which influence the child's wishes to shop, that some preschoolers already participate when shopping, and that most of these children do not receive pocket money.
Sekundarne ključne besede: theses;consumer society;preschool children;media;money;pocket money;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 69 f., [3] f. pril.
ID: 10841755
Priporočena dela:
, diplomska naloga visokošolskega univerzite(!)nega študijskega programa prve stopnje