(magistrsko delo)
Leona Cilar (Avtor), Majda Pajnkihar (Mentor), Owen Barr (Komentor), Gregor Štiglic (Komentor)

Povzetek

Teoretična izhodišča: Duševno dobro počutje je ključni vir za uspešno in produktivno delovanje posameznika, osebno zadovoljstvo in kakovostno življenje. Do neravnovesja lahko pride zaradi različnih stresorjev in okolijskih dejavnikov. Posebej ranljiva skupina so študenti. Zaradi preobremenjenosti s študijskimi obveznostmi, finančnimi stiskami in oddaljenosti od doma se študenti pogosto srečajo s težavami v duševnem zdravju. Raziskovalna metodologija: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Literaturo smo iskali s pomočjo vključitvenih in izključitvenih kriterijev po domačih (COBISS, UM:NIK, Metaisklanik) in mednarodnih (PubMed, Science Direct, ProQuest) podatkovnih bazah. Izvedli smo kvantitativno raziskavo med študentih zdravstvene nege v Sloveniji in Severni Irski s pomočjo WEMWBS vprašalnika. Rezultati: V raziskavo je bilo vključenih 199 študentov zdravstvene nege, od tega 90 študentov bilo iz Slovenije in 109 iz Severne Irske. Študenti zdravstvene nege so v povprečju občutili srednje dobro počutje v zadnjih dveh tednih v obeh državah. Srednja vrednost WEMWBS rezultatov v Sloveniji (M=53.07, 95% CI [51.24-54.89]) je višja, kot v Severni Irski (M=45.7890, 95% CI [44.32-47.26]). Obstaja statistično značilna razlika (p < 0.001) med rezultati WEMWBS med državama. Zaključek: Čeprav rezultati kažejo, da študenti zdravstvene nege imajo povprečno stopnjo duševnega dobrega počutja, vedno moramo težiti k boljšemu. Na podlagi pregledanih študij ugotavljamo, da obstajajo učinkovite preventivne aktivnosti, ki bi se lahko uporabile tudi v Sloveniji in izboljšale duševno dobro počutje študentov zdravstvene nege. Velik pomen ima izobraževalna inštitucija, ki lahko z učinkovitimi intervencijami zmanjša stigmo in ozavesti študente o pomenu duševnega dobrega počutja.

Ključne besede

mental health;mental disorders;mental health promotion;prevention of mental disorders;educational institution;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [L. Cilar]
UDK: 159.913:37.091.8(043.2)
COBISS: 2344868 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1492
Št. prenosov: 426
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Mental well-being among nursing students in Slovenia and Northern Ireland
Sekundarni povzetek: Theoretical references: Mental well-being is a key resource for successful and productive living of each individual, personal satisfaction and quality of life. An imbalance can occur due to various stressors and environmental factors. Particularly vulnerable are university students. Due to academic pressures, financial burdens and distance from home, students often meet with mental health problems. Research methodology: We have used descriptive research methodology. We searched the literature using inclusion and exclusion criteria. We have reviewed domestic (COBISS, UM:NIK, Metaiskalnik) and foreign (PubMed, Science Direct, ProQuest) databases. Quantitative study was carried out among nursing students in Slovenia and Northern Ireland using the WEMWBS questionnaire. Results: The study included 199 nursing students. Of these, 90 students were from Slovenia and 109 from Northern Ireland. On average, nursing students have reached average mental well-being in the last two week in both countries. Mean value of the WEMWBS in Slovenia (M=53.07, 95% CI [51.24-54.89]) was higher than mean value in Northern Ireland (M=45.7890, 95% CI [44.32-47.26]). There is a statistically significant difference (p < 0.001) in results between countries. Conclusion: Even though results show that nursing students have average level of mental well-being we always need to strive for more. Based on reviewed literature, we have found out that there are effective preventive activities that could be used in Slovenia to improve mental well-being of nursing students. Big impact has educational institution that can, using effective interventions, reduce stigma and raise awareness of importance of good mental well-being.
Sekundarne ključne besede: duševno zdravje;duševne motnje;promocija duševnega zdravja;preventiva nastankia duševnih motenj;izobraževalna inštitucija;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: V, 49 f., 9 f. pril.
ID: 10842564
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnje Zdravstvena nega