Matjaž Duh (Avtor)

Povzetek

In the contemporary process of teaching fine arts, children’s own creative expression and art appreciation are used to encourage learners towards both perception and reception; consequently, the evaluation and inter- nalization of works of art play an equally important role. In a qualitative empirical research study that takes the form of a case study, we studied the response of children to works of art and their demonstrated communica- tion skills in this. The results have shown that children respond to works of art on multiple levels. With non-standardized narrative group interviews, we observed children’s associations. Children perceived and internalized the given artworks and also put their emotions into words. The study has shown that systematic development of art appreciation among pre-school children can have a positive impact on their communication skills.

Ključne besede

communication skills;art appreciation;visual art;preschool education;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.015.31:73/76
COBISS: 22068488 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 1822
Št. prenosov: 164
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Likovna apreciacija v funkciji razvijanja komunikacijskih sposobnosti predšolskih otrok
Sekundarni povzetek: V procesu sodobnega pouka likovne umetnosti imata enako pomembno vlogo lastno ustvarjalno izražanje otrok in likovna apreciacija, pri čemer se učeči srečajo tudi s percipiranjem in recipiranjem, torej z vrednoten- jem in s ponotranjenjem umetniških del. V kvalitativni empirični raziskavi, ki ima obliko študije primera, smo preučevali odzivanje predšolskih otrok na umetniška dela in pri tem izkazane komunikacijske spretnosti. Ugotovili smo, da se otroci na umetniška dela odzivajo na več ravneh. Z nestandardiziranim nara- tivnim skupinskim intervjujem smo spremljali asociacije otrok. Otroci so prikazana umetniška dela zaznali in ponotranjili ter svoje občutke tudi ubesedili. Raziskava je pokazala, da sistematično razvijanje likovne apreciacije pri predšolskih otrocih lahko ugodno vpliva tudi na njihove komunikacijske sposobnosti.
Sekundarne ključne besede: komunikacijske sposobnosti;likovna apreciacija;likovna umetnost;predšolska vzgoja;ne zaključna dela;Predšolska vzgoja;Likovna vzgoja in izobraževanje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 71-94
Letnik: ǂVol. ǂ6
Zvezek: ǂno. ǂ1
Čas izdaje: 2016
DOI: 10.26529/cepsj.105
ID: 10847695