magistrsko delo
Povzetek
Pri znanstvenem raziskovanju na področju mladostniških partnerskih odnosov je zanimanje pogosto usmerjeno zlasti v varno spolnost. Tudi preventivna dejavnost v Sloveniji je usmerjena predvsem v to področje. V nasprotju s tem pa so prav ljubezen in partnerski odnosi osrednja tema pogovorov med mladostnicami in lahko predstavljajo dejavnik tveganja ter vplivajo na njihov nadaljnji razvoj.
Raziskava temelji na predstavah o ljubezni in virih informacij, kjer mladostnice aktivno iščejo odgovore na svoja vprašanja o ljubezni in partnerstvu. Končni cilj magistrske naloge je oblikovati podlago za preventivno delo z mladimi na področju ljubezni in partnerskih odnosov. Pri načrtovanju preventivnega dela na področju vzgoje za partnerstvo sta namreč zelo pomembna oba vidika. Predstave o ljubezni pomembno vplivajo na naše zaznavanje ljubezni in partnerskih odnosov. Disfunkcionalne predstave so lahko vir težav v odnosih, pogosto pa otežujejo že samo vzpostavljanje partnerskih odnosov in iskanje primerne partnerke. Preventivna dejavnost z mladimi, ki šele začenjajo vstopati v partnerske odnose, bi lahko pripomogla ne samo k večji informiranosti, ampak tudi k preprečevanju težav in konfliktov v odnosih. Pri načrtovanju preventivne dejavnosti je pomembno prepoznati, kje mladostnice iščejo tovrstne informacije, ter pripraviti preventivni program, ki bo mladostnicam blizu in bo učinkovit.
Ugotovitev na podlagi empiričnega dela raziskave kaže, da imajo mladostnice potencialno disfunkcionalne predstave o ljubezni in da so njihov glavni vir informacij prijateljice, pomemben vir pa je tudi splet. Med predstavami in virom informacij obstaja le šibka povezava, kar odpira možnosti za nadaljnje raziskovanje razlik med mladostnicami, ki informacije iščejo, in tistimi, ki jih ne.
Ključne besede
mediji;mladi;partnerski odnosi;predstave o ljubezni;prijatelji;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Hercog] |
UDK: |
177.6-053.6(043.2) |
COBISS: |
11682889
|
Št. ogledov: |
903 |
Št. prenosov: |
139 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Perceptions of love and information sources for youngsters |
Sekundarni povzetek: |
In scientific research teenage partnerships are often overshadowed by the field of safe sex and prevention activities and the same is true in Slovenia. Love and partnership are the main topics that youth is talking about and they represent a risk factor and can even affect their further development.
The main focus of my research is the perception of love, and information sources for youngsters, to find where adolescents search for information about love and relationships. The goal of my research was to create a baseline for a prevention program for youngsters in the field of partnership education. The perception of love has an impact on our behaviour and the way in which we see and understand love. Dysfunctional perceptions can cause relationship problems with our partners and often even make it difficult to find a suitable partner. Therefore preventive educational activities could help youngsters who are just starting to enter partnership relations, not only to improve awareness but also to prevent problems in future relationships. For the prevention program it is important that we understand where youngsters are seeking information about love and partnerships to design a program that will suit adolescents and will be effective.
In the empirical part I have found that youngsters have a potentially dysfunctional perception of love and that their main source of information are their friends and the internet. There are also possibilities for further research in how the youngsters who seek information differ from those who don't. |
Sekundarne ključne besede: |
family;love;youth;družina;ljubezen;mladina; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika |
Strani: |
74 str. |
ID: |
10863554 |