diplomsko delo

Povzetek

Diplomsko delo je predstavljeno v luči aktualnih razmer na področju mednarodnih migracij. Prikazuje neustrezno urejeno področje obravnave mladoletnih beguncev brez spremstva in hkrati preučuje vlogo strokovnega delavca pri delu s to izjemno ranljivo skupino otrok in mladostnikov. Teoretični del zajema poskus refleksije dogodkov v času t. i. evropske begunske krize. V prvem delu oriše »zahodnobalkansko migracijsko pot«, predstavi zakonodajni okvir mednarodne zaščite beguncev ter tudi spremembe, ki so se dogajale na področju evropskih in slovenskih migracijskih politik v tem obdobju. V nadaljevanju opredeli populacijo mladoletnih beguncev brez spremstva ter prikaže njihove specifike. Nazadnje predstavi načela in opiše nekatere prakse, ki se izvajajo na področju dela z mladoletnimi begunci brez spremstva v Sloveniji. Empirični del prek kvalitativne raziskave ugotavlja, kako strokovni delavci opisujejo svoje profesionalne vloge pri delu z mladoletnimi begunci brez spremstva. Rezultati kažejo, da naloge, ki jih strokovni delavci opravljajo zajemajo različna področja. Pri svojem delu se srečujejo s številnimi ovirami (jezikovne, kulturne itd.), zaradi česar so poleg klasičnih pedagoških kompetenc nujno potrebna tudi številna druga specifična znanja, ki pa so zaradi pomanjkanja ustreznih dodatnih usposabljanj in nezadostne strokovne podpore težje dosegljiva. Rezultati kažejo tudi, da strokovni delavci pri svojem delu vseskozi izbirajo med različnimi profesionalnimi vlogami, pri čemer je najbolj izpostavljena vloga skrbnika in vzgojitelja. Delo se zaključuje s spoznanjem, da je področje obravnave mladoletnih beguncev brez spremstva nezadostno in pomanjkljivo urejeno.

Ključne besede

evropska begunska kriza;mednarodna zaščita;profesionalne vloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Justin]
UDK: 341.43-053.81(043.2)
COBISS: 11725129 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1600
Št. prenosov: 305
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The role of the professional worker with unaccompanied refugee minors
Sekundarni povzetek: The diploma thesis reflects current situation of international migrations. It deals with inadequately arranged legal field of unaccompanied minor refugees and the roles of professional workers dealing with this extremely vulnerable group. The theoretical part is an attempt to reflect the events during the so-called European refugee crisis. In the first part, it outlines the »Western Balkan migration route«, presents the legal framework of international refugee protection and also the changes in European and Slovenian migration politics in this period. Then it defines the population of unaccompanied refugee minors and presents their specific characteristics. At the end, it presents principles and practices in professional work with unaccompanied refugee minors in Slovenia. The qualitative research method was used in the empirical part of diploma thesis to look on the roles of professional workers with unaccompanied refugee minors. The results show that when working with this target group the professional workers have various tasks in different fields of work and they usually have to deal with different obstacles (lingual, cultural …). Because of that, professional workers need a lot of specific skills beside the classical pedagogical competences. The results show that professional workers take on a variety of professional roles, but most often they are pedagogues and guardians of the unaccompanied refugee children and minors. The empirical findings conclude that in Slovenia there is no comprehensive and systematic approach to the protection of unaccompanied refugee minors.
Sekundarne ključne besede: refugee;young adult;begunci;mlajši odrasli;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika
Strani: 45 str.
ID: 10865317