Povzetek
Contemporary pedagogical, psychological and sociological research highlights the need to make music education available to every child. Starting from the fundamental point of view according to which music affects the development of the child's whole personality, this idea has been around since the 17th century. Various educators in the late nineteenth and early twentieth century emphasized the importance of music education for every child. Through a historical and theoretical overview of this idea, this paper examine the potential for its realization in contemporary educational practice. The Venezuelan music education program El Sistema, which promotes the humanistic idea of changing society through classical music education, stands out as a unique example of good practice. As a form of music education which particularly promotes the idea of music being available to every child, the conception of Functional Music Pedagogy by the Croatian music pedagogue Elly Bašić (1908-1998) is also discussed. Considering the status of music in American educational policy, it indicates a significant change, in which music has been recognized as an educational priority for the first time in the history of education and has become a basic academic subject in the American federal education policy plan, as well as unprecedentedly incorporated in Federal law.
Ključne besede
functional music pedagogy;music education;children;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
1.02 - Pregledni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
37.091.3:78 |
COBISS: |
23032072
|
ISSN: |
1855-4431 |
Matična publikacija: |
Revija za elementarno izobraževanje
|
Št. ogledov: |
789 |
Št. prenosov: |
95 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Glasbena vzgoja in izobraževanje za vsakega otroka - ideal ali resničnost? |
Sekundarni povzetek: |
Sodobne pedagoške, psihološke in sociološke raziskave poudarjajo potrebo po glasbeni vzgoji in izobraževanju, ki bi bilo na razpolago vsakemu otroku. Izhajajoč iz temeljnega stališča, po katerem glasba vpliva na razvoj celotne otrokove osebnosti, ta zamisel izstopa od 17. stoletja. Konec 19. in na začetku 20. stoletja so pomembnost glasbene vzgoje in izobraževanja poudarjali različni strokovnjaki. Z zgodovinskim in teoretičnim pregledom te zamisli poskuša ta članek proučiti možnost njene uresničitve v sodobni pedagoški praksi. Venezuelski glasbeni program El Sistema, ki podpira humanistično zamisel spreminjanja družbe s klasičnim glasbenim izobraževanjem, izstopa kot edinstven primer dobre prakse. Kot oblika glasbene vzgoje in izobraževanja, ki zlasti podpira zamisel o dostopnosti glasbe vsakemu otroku, je bila prikazana tudi zamisel funkcionalne glasbene pedagogike hrvaške glasbene pedagoginje Elly Bašić (1908-1998). Upoštevajoč status glasbe v ameriški vzgojno-izobraževalni politiki, je predstavljena kot pomembna sprememba, s katero je glasba prvič v zgodovini vzgoje in izobraževanja priznana kot vzgojno-izobraževalna prioriteta, postala je temeljni učni predmet v ameriškem zveznem načrtu vzgojnoizobraževalne politike, kot nikdar doslej pa je umeščena tudi v zvezno zakonodajo. |
Sekundarne ključne besede: |
glasbena vzgoja;glasbena pedagogika;glasba;otroci;izobraževalna politika;Venezuela; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 85-97 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ10 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ1 |
Čas izdaje: |
mar. 2017 |
ID: |
10865490 |