diplomsko delo
Sabina Pirc (Avtor), Miha Marinšek (Mentor)

Povzetek

V teoretičnem delu diplomskega dela Pomen preživljanja prostega časa otrok na igrišču za njihov gibalni razvoj smo opredelili prosti čas otrok, opisali igrišče in raziskali njegov pomen za otrokov celostni razvoj s poudarkom na gibanju. V empiričnem delu smo se osredotočili na to, kaj bi sodelujoči starši in otroci želeli spremeniti ali dodati na igrišča, da bi bila ta bolj obiskana. Namen v empiričnem delu je bil raziskati, kako predšolski otroci preživljajo svoj prosti čas, v kolikšni meri v tem času obiskujejo igrišča in ugotoviti vzroke, zaradi katerih so igrišča pogosto prazna in manj obiskana kot nekoč. Raziskavo smo izvedli z anketnimi vprašalniki, ki so jih vzgojiteljice v tiskani obliki razdelile med starše intervjujvanih otrok, sodelovalo pa je tudi nekaj naključno izbranih staršev, ki so se javili prostovoljno. Za kakovostna in bolj zanimivo strukturirana igrišča je pomembno, da izhajamo iz otrokovih osebnih želja, idej in domišljije, zato smo individualno intervjuvali tudi predšolske otroke v vrtcu. Podatke smo analizirali z deskriptivnimi statističnimi metodami, ki so pokazale, da starši ne vedo, da se že otroci zavedajo, koliko več časa preživijo v notranjih prostorih. Ugotovili smo, da si otroci želijo preživeti več prostega časa na igrišču, starši pa pravijo, da je največkrat čas tisti, ki zaradi nakopičenih obveznosti skozi dan ne dopušča, da bi ga obiskali pogosteje. Vsekakor si tako otroci kot tudi starši na igrišču želijo sprememb, kot so bolj uporabna, varna in primerna igrala, ki spodbujajo otroke h gibanju, več rastja, ki otroke pomirja, več predmetov, ki jih otroci lahko premikajo in spreminjajo ter obarvano okolje, ki spodbuja otrokovo domišljijo. Želeli smo ugotoviti, ali starši menijo, da so igrišča nevarna za otroka. Izkazalo se je, da se večina staršev ne strinja z navedeno trditvijo, nekaj jih le meni, da so nekatera igrišča potrebna obnove zaradi dotrajanosti nekaterih materialov, pa tudi zato da se ustvari primernejše okolje za predšolske otroke. Starši se večinoma strinjajo s trditvijo, da se otroci na igrišču v največji meri razvijajo gibalno, takoj zatem pa tudi socialno.

Ključne besede

diplomska dela;otrokov prosti čas;igrišča;spremembe na igriščih;neobiskanost igrišč;igre na prostem;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Pirc]
UDK: 379.83:796.012(043.2)
COBISS: 23550472 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1423
Št. prenosov: 206
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Importance of spending child's free time on the playground for its motor development
Sekundarni povzetek: In a theoretical part of Bachelor's degree with title Importance of children's free time on a playground for their movement development we defined children's free time, described a playground and its importance for a child's integral development with emphasis on movement development. In an empirical part we focused on playground changes and additions parents and their children would want to see. To research how preschool children spend their free time, how often they visit playgrounds and find causes for empty playgrounds was our main purpose. Research was carried out with survey questionnaire, distributed to parents of the interviewed children and random parents who volunteered. It is important, for quality and well-structured playgrounds, to originate from children's personal wishes, ideas and imagination therefore preschool children were interviewed individually. The data were analysed with descriptive statistics method which indicated that parents don't realise how aware their children are about amount of the time they spend indoors. As much as children want to spend more of their free time on a playground, parents claim, that lack of time is the main reason they don't visit playground more often. By all means, parents and children want to see changes on the playground, such as useful, safe and proper playground equipment that would encourage children to move, they want to see more calming nature, more objects that could be moved and changed by children. Colourful environment that encourages child's imagination is also desired. Parents believe that some playgrounds need renewal, mostly for the safety reasons and to establish appropriate environment for preschool children. Parents believe their children principally develop their movement on the playground, but they also develop socially.
Sekundarne ključne besede: theses;children's free time;playgrounds;playground changes;playground attendance;outdoor games;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 83 str.
ID: 10874827