magistrsko delo
Vid Menih (Avtor), Mojca Korošec (Recenzent), Nataša Fidler Mis (Mentor)

Povzetek

Proučevali smo vpliv 9-mesečne intervencije (5 mesecev aktivna, 4 mesece pasivna): komunikacijska (ozaveščanje), vodna (nadomestitev sladkih pijač z vodo), kombinirana (komunikacijska in vodna) v primerjavi brez intervencije (kontrolna skupina) na vrsto in količino popitih sladkih pijač, ozaveščenost o tveganju uživanja sladkih pijač ter na delež prekomerno prehranjenih in debelih učencev. Rezultati: Učenci, ki obiskujejo šolo, kjer je bila izvedena vsaj ena intervencija, so po 9 mesečni intervenciji popili manj: (i) pijač z dodanim sladkorjem: 53,2 ml/dan, (p < 0,01); (ii) pijač s sladkorjem: 36,8 ml/dan, (p < 0,01); (iii) sladkih pijač: 27,7 ml/dan, (p < 0,01). Razlika v spremembi količine popitih pijač z dodanim sladkorjem (Δ = 102,7 ml; p < 0,01), pijač s sladkorjem (Δ = 107,4 ml; p < 0,01) ter sladkih pijač (Δ = 98,9 ml; p < 0,01) med šolo, kjer sta bili izvedeni dve intervenciji ter ostalimi šolami, je bila statistično pomembna. Učenci šol, kjer sta bili izvedeni obe intervenciji, so se razlikovali v izboljšanju ozaveščenosti od učencev iz ostalih treh šol (p = 0,03). Obstaja razlika v deležu prekomerno prehranjenih in debelih učencev po 9-mesečni intervenciji v šoli, kjer sta bili izvedeni obe intervenciji (p = 0,04) (OŠ Pirniče) ter v šoli, kjer je bila izvedena komunikacijska intervencija (p = 0,02) (OŠ Toneta Čufarja). Komunikacijska intervencija v šoli tekom enega šolskega leta sama ali v kombinaciji z vodno intervencijo učinkuje na zmanjšanje števila prekomerno prehranjenih ter debelih otrok.

Ključne besede

pijače;uživanje pijač;osnovnošolci;navade uživanja pijač;voda;pijače z dodanim sladkorjem;PDS;projekt Voda zmaga;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL BF - Biotehniška fakulteta
Založnik: [V. Menih]
UDK: 613.3-053.5
COBISS: 4817016 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1205
Št. prenosov: 372
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂeffects of encouraging consumation of water and sugar free tea in primary schools
Sekundarni povzetek: We studied the effect of a 9-month intervention (5 months active and 4 months passive): communication intervention (awareness), water intervention (replacing sugary drinks with water) as well as a combination of both (communication and water intervention) compared to no intervention (control group) in regard to a change in the type and quantity of consumed sugary drinks, to raising awareness of the risk of consumption of sugary drinks and to the proportion of overfed and obese children in the elementary school environment. Results: Following a 9-month intervention children from schools which carried out at least one intervention drank less of: (i) drinks with added sugar: 53.2 ml/day (p <0.01); (ii) beverages with sugar: 36.8 ml/day (p <0.01); (iii) soft drinks: 27.7 ml/day ( p <0.01). The difference in the change in the quantity of consumed beverages containing added sugar (Δ = 102.7 ml; p <0.01), drinks with sugar (Δ = 107.4 ml; p <0.01) and soft drinks (Δ = 98.9 ml; p <0.01) between the school, where both interventions were carried out and other schools, was statistically significant. Children from schools where both interventions were carried out, differed in improving awareness compared to children from other schools (p = 0.03). There is a difference in the proportion of overfed and obese children after the 9-month intervention in the school where both interventions were carried out (p = 0.04) (OŠ Pirniče) and in the school where communication intervention was conducted (p = 0.02) (OŠ Tone Čufar). During one school year, communication intervention alone or in combination with a water intervention is effective in reducing the number of overfed and obese children.
Sekundarne ključne besede: beverages;beverage consumption;primary school children;drinking habits;water;sugar sweetened beverages;SSB;project Voda zmaga;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Biotehniška fak., Oddelek za živilstvo
Strani: XI, 75 str.
ID: 10910595
Priporočena dela:
, school-based intervention to reduce intake of sugar-sweetened beverages and increase intake of water
, diplomsko delo, univerzitetni študij