pregled literature
Klavdija Novoselnik (Avtor), Darja Ovijač (Recenzent), Darja Thaler (Mentor)

Povzetek

Uvod: V delovnem procesu nastajajo izzivi in konflikti med zaposlenimi, tako v odnosu nadrejeni-podrejeni kot v odnosih med sodelavci. Konflikti med zaposlenimi vplivajo na izvedbo delovnega procesa. Namen: Namen diplomskega dela je opredeliti možnosti mediacije za razreševanje konfliktov znotraj zdravstvenega tima ter odgovoriti ali je mediacija učinkovito sredstvo razreševanja sporov ter kakšne organizacijske strukture in postopkovni predpogoji so potrebni za izvajanje mediacije. Metode dela: Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela s kritičnim branjem strokovne literature. Literaturo smo pridobili iz podatkovnih baz Digitalne knjižnice UL s poudarkom na temi mediacije. Vključena so bila merila: čas, dosegljivost v angleškem jeziku, mediacija v zdravstvu ter konflikti med zaposlenimi. Uporabili smo vire, ki so omogočali dostop do celotnega besedila. Za proučitev mediacije odnosov na delovnem mestu smo literaturo poiskali tudi v knjižnici Pravne fakultete v Ljubljani. Rezultati: V zdravstvu lahko nastanejo hudi konflikti med osebjem. Vzroki konfliktov so lahko različni – od strokovne napake do slabe organizacije dela ter šikaniranja. Možen vzrok konflikta je lahko tudi osebnostne narave. Mediacija je ena od možnosti razreševanja teh konfliktov. Razprava in sklep: Pri zahtevnem delu osebje konflikte dojema bolj čustveno. Mediacija je lahko ena od bolj učinkovitih sredstev razreševanja sporov. V mediaciji ni postavljenih togih pravil, kako razreševati spore – proaktivno, pasivno s poslušanjem, preventivno. Za vpletene, delodajalca, sodni sistem ter družbo v celoti je hitreje, bolj ekonomično, manj stresno ter predvsem bolj človeško konflikte razreševati s postopki mediacije in ne preko sodnega spora. Razen kadra (mediatorja) dejansko strošek uvedbe mediacije ni velik in dolgoročno zagotavlja boljše delovanje zdravstvenega tima, zmanjšuje osip delavcev in topli medčloveške odnose.

Ključne besede

diplomska dela;zdravstvena nega;organizacija dela;delovnopravni odnosi;konflikti;alternativno reševanje sporov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
Založnik: [K. Novoselnik]
UDK: 616-083
COBISS: 5389163 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1151
Št. prenosov: 557
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Medical team staff conflicts mediation
Sekundarni povzetek: Introduction: In the work process, challenges and conflicts arise among employees, both among co-workers and among superior-inferior staff members. Conflicts among employees must not affect the execution of tasks within the work process. Purpose: The purpose of the diploma is to define the possibilities of mediation to resolve conflicts within the nursing medical team and to determine if mediation is an effective means for resolving conflicts and, furthermore, what organizational and other preconditions are necessary to implement it. Methods: A descriptive method of work was used with critical literature reading. The literature was acquired through the information database Digitalna knjižnica UL (University of Ljubljana digital library) and through the Medline system, focusing on mediation. The included search criteria were: time, accessibility in English, mediation in the healthcare system and employee conflicts. Sources providing full-text access were used. In order to research work-related mediation, literature was also acquired through the Ljubljana Law Faculty Library. Results: Due to the challenges of working in nursing, severe conflicts among co-workers can arise. The sources of conflicts can vary from an expert error to poor work organization or bullying. Potentially, a source of conflict can be attributed to a personal issue, such as different ethnical or religious background. Mediation is one of the options to resolve these conflicts. Discussion and conclusion: Employees under stress are perceiving conflicts emotionally and mediation is an effective means to resolve these conflicts. There are no set rules how to resolve conflicts in mediation – proactive, passive listening or by preventive measures. For the involved, employer, judicial system and the society as a whole, it is faster, more economic and more human to resolve issues by mediation instead of reaching out to courts. Except for the cost of additional staff (a mediator), the costs of mediation introduction is not excessive and ensures better health team functioning in the long term, reduces staff leaving and enrichens human relations in general.
Sekundarne ključne besede: diploma theses;nursing care;organization of work;work relations;conflicts;mediation;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Dipl. delo (bolonjski študij), Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za zdravstveno nego
Strani: 24 str.
ID: 10915389