magistrsko delo
Maja Klinar (Avtor), Danijela Trškan (Mentor), Alenka Žbogar (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo analizira medpredmetno povezovanje med zgodovino in književnostjo v gimnazijskem izobraževalnem programu. V teoretičnem delu naloge sta predstavljena posodobljena učna načrta za zgodovino (2008) in slovenščino (književnost) (2008). Nekaj besed pa je namenjenih medpredmetnemu povezovanju, kdaj in zakaj ga uporabljamo, kako ga uporabljamo pri pouku zgodovine in kako pri pouku književnosti ter na kakšen način lahko medpredmetno povezovanje prispeva k vseživljenjskemu učenju. Predstavljeno je zgodovinsko in literarno ozadje obdobja med 1900 in 1918 (čas moderne in prve svetovne vojne), ki sem ga podrobneje raziskala na podlagi medpredmetnih povezovanj v obeh učnih načrtih in v potrjenih učbenikih za književnost in zgodovino. Praktični del tvorita dve analizi: (1) analiza posodobljenih učnih načrtov za književnost in zgodovino, in to z vidika slovenske moderne in prve svetovne vojne in, (2) analiza potrjenih gimnazijskih učbenikov za književnost in zgodovino. Dodani sta še dve učni pripravi za medpredmetno naravnani gimnazijski učni uri; pri prvi je nosilni predmet slovenščina, pri drugi pa zgodovina z refleksijo o izvedbi obeh učnih ur na I. gimnaziji Celje.

Ključne besede

literatura in zgodovina;gimnazijski pouk;pouk književnosti;pouk zgodovine;učni načrti;učbeniki;didaktika;medpredmetno povezovanje;bolonjski magisterij;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Klinar]
UDK: 37.091.3
COBISS: 64567906 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 866
Št. prenosov: 455
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Master's thesis analyzes the interdisciplinary connection between history and literature in high school educational program. In the theoretical part of the thesis presents the updated learning plan for history (2008) and Slovenian (Literature) (2008). A few words are intended curriculum integration, when and why it is used, how it is used in history lessons and how the teaching of literature and how can interdisciplinary cooperation contribute to lifelong learning. It presented the historical and literary context of the period between 1900 and 1918 (time modern and the First World War), which I explore in greater depth on the basis of transversal alliances in both curricula and textbooks approved for literature and history. The practical part consists of two analysis: (1) analysis of updated curricula for literature and history, and this aspect of Slovenian modern and the First World War and, (2) analysis of confirmed secondary school textbooks, literature and history. They added two more educational preparation for interdisciplinary oriented grammar lesson; the first carrier is subject to Slovenian and the other history.
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Oddelek za zgodovino
Strani: 146 str.
ID: 10918144