magistrsko delo
Barbara Kirić (Avtor), Stanislav Košir (Mentor)

Povzetek

Cilj raziskave z naslovom Nadomestna in dopolnilna komunikacija pri osebi s cerebralno paralizo je bil predstaviti komunikacijski profil 16-letne mladostnice s cerebralno paralizo in zmerno motnjo v duševnem razvoju. Za sporazumevanje uporablja komunikator, ki ga upravlja s pomočjo pogleda. Ugotoviti smo želeli tudi, kolikšen je napredek na področju komunikacije v obdobju 5-mesečnega logopedskega dela. V ta namen sta bila uporabljena dva merska instrumentarija. Polstrukturiran intervju je bil opravljen z mladostničino logopedinjo. Komunikacijska matrika je bila izpolnjena dvakrat, v razmaku 5 mesecev. Izpolnila jo je mladostničina logopedinja. Rezultati raziskave so pokazali, da mladostnica ob komunikatorju uporablja tudi druge oblike komunikacije, zlasti telesne gibe, obrazno mimiko in vokalizacijo. Katero obliko komuniciranja uporabi v dani situaciji, je odvisno zlasti od sogovorca, s katerim vstopa v komunikacijo. Rezultati so pokazali tudi, da je v obdobju 5 mesecev prišlo do največjega napredka na področju jezika – dvo- ali večbesedni stavki, ki jih je mladostnica v tem času začela uporabljati za več različnih namenov.

Ključne besede

komunikacijska matrika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [B. Kirić]
UDK: 376(043.2)
COBISS: 11989577 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 770
Št. prenosov: 125
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Augmentative and alternative communication for person with cerebral palsy
Sekundarni povzetek: The aim of the research entitled Augmentative and Alternative Communication of a Person with Cerebral Palsy was to present the communication profile of a 16 years old adolescent with cerebral palsy and a moderate mental disorder. She uses an eye-gaze controlled communication device for communication and interaction with others. We also wanted to evaluate the progress of her communication during the 5 month period of speech and language therapy. For this purpose two measurement instruments were used. A semi-structured interview with adolescent’s speech and language therapist was carried out. The communication matrix was also filled out by adolescent’s speech and language therapist, twice in 5 month interval. The results of the study showed that the adolescent also uses other means of communication beside an eye-gaze controlled communication device, especially body movements, eye-gaze and vocalization. Which type of communication she uses in a given situation depends on various factors (especially co-speaker). The results also showed the greatest progress in the field of language - two or multiple word sentences that the adolescent started to use in this 5 month period of time for various purposes.
Sekundarne ključne besede: cerebral palsy;cerebralna paraliza;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Logopedija in surdopedagogika
Strani: 63 str.
ID: 10931081