Ana Cvetko (Avtor)

Povzetek

Razprava analizira pojmovanje vzgoje v slovenski duhoslovni pedagogiki po prvi svetovni vojni in pokaže, kako so razumeli vzgojo vodilni predstavniki te pedagoške smeri: Karel Ozvald, Franjo Čibej in Stanko Gogala. Uvodoma smo orisali temeljne značilnosti duhoslovne pedagogike v Nemčiji, od koder ta pedagoška smer izhaja. Nato smo predstavili bistvene poteze slovenske duhoslovne pedagogike. Jedro razprave analizira razumevanje vzgoje (in z njo povezanih pojavov) pri Ozvaldu, Čibeju in Gogali. V sklepu smo nakazali položaj te pedagoške orientacije v drugi polovici 20. stoletja ter njeno aktualnost s stališča sodobne pedagogike.

Ključne besede

duhoslovna pedagogika;zgodovina pedagogike;vzgoja;Slovenija;sodobna pedagogika;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.01(497.4)"1920/1940"
COBISS: 23817480 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1803
Št. prenosov: 458
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The concept of education in Slovene cultural pedagogy after the First World War
Sekundarni povzetek: The discussion analyses the concept of education in Slovene cultural pedagogy after the First World War and shows how education was understood by the leading representatives of this pedagogical orientation: Karel Ozvald, Franjo Čibej, and Stanko Gogala. At the outset, we outline the fundamental characteristics of cultural pedagogy in Germany, from which this pedagogical direction emerges. We then present the essential features of Slovene cultural pedagogy. The core of the discussion analyses the understanding of education (and related phenomena) at Ozvald, Čibej, and Gogala. In the conclusion we indicate the position of this pedagogical orientation in the second half of the 20th century and its topicality from the point of view of contemporary pedagogy.
Sekundarne ključne besede: cultural pedagogy;history;education;Slovenia;contemporary pedagogy;Pedagogika;Zgodovina;Slovenija;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 91-107
Letnik: ǂLetn. ǂ11
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: mar. 2018
DOI: 10.18690/2463-8005.11.1.91-108(2018)
ID: 10934191