(magistrsko diplomsko delo)
Alja Žagar (Avtor), Gregor Dugar (Mentor)

Povzetek

Sponzorska pogodba igra zelo pomembno vlogo v svetu profesionalnega športa. Podjetja izkoriščajo slavo in ugled športnikov v svojo prednost, ko elemente športnikove osebnosti uporabijo kot sredstvo za večanje prepoznavnosti svoje znamke. S športnikovim dovoljenjem jih podjetja uporabljajo v oglasih, uporabijo njihovo ime na produktih in znamkah svojega podjetja. Stranki opredelita podrobnosti tega dogovora v sponzorski pogodbi. Sponzorska pogodba je zelo specifična pogodba, ki še ni pravno definirana. Sponzor (podjetje) se v njej športniku zaveže nuditi finančno podporo, z namenom ustvariti pozitivno povezavo med njihovo znamko ali produktom in športnikom. Športnik pa se na drugi strani zaveže promovirati to povezavo v javnosti. Športnik se lahko pojavlja tudi kot ambasador znamke specifičnega podjetja, prek dogovora o endorsementu. Športniki so kot vplivne osebnosti pogosto podvrženi kršitvam njihovih osebnostnih pravic. Te so lahko povzročene s strani medijev, samega sponzorja ali drugih oseb. Kršitve se lahko odrazijo v obliki nematerialne ali materialne škode, za katero osebi pripada pravična kompenzacija.

Ključne besede

sponzorske pogodbe;sponzorstvo;sponzorji;športniki;vrhunski športniki;profesionalni športniki;poklicni športniki;osebnostne pravice;poseg v osebnostne pravice;kršitve;kršitve osebnostnih pravic;pravno varstvo;prenosljivost;prenosljivost osebnostnih pravic;komercialno izkoriščanje osebnosti;marketing;ekskluzivnost;endorsement;pravo in šport;šport;vrhunski šport;profesionalni šport;magistrske diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PF - Pravna fakulteta
Založnik: [A. Žagar]
UDK: 347.121.2:796.078(043.2)
COBISS: 16150609 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1489
Št. prenosov: 497
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Sponsorship agreement and personality rights of athletes
Sekundarni povzetek: Sponsorship agreement plays a very important role in the world of professional sports. Companies are using fame and reputation of the athletes to their advantage, when they use elements of their personality as a mean of increasing the recognition of their brand. With the athletes permission, the company uses them in commercials, they use their name on their companies products and brands. The parties define the details of their arrangement in a sponsorship agreement. Sponsorship agreement is a very specific contract, that has yet to be legally defined. Sponsor (the company) agrees to financially support the athlete, with the purpose of creating positive connection between his brand or a product, and the athlete. The athlete on the other hand, agrees to promote this connection in public. Athlete can also be used as an ambassador of the brand of a specific company, which can be done through endorsement deal. Athletes as influential persons are often subjected to violations of their personality rights. These can be caused by the media, sponsor itself or by others. Violations can result in the form of immaterial or material damage, for which the person is awarded fair compensation.
Sekundarne ključne besede: sponsorship agreements;personality rights;personality rights violations;transferability of personality rights;commercial appropriation of personality;exclusivity;endorsement;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pravna fak.
Strani: 46 f.
ID: 10934669