magistrsko delo
Jožica Škofič (Avtor), Samo Repolusk (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo obravnava uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) v matematičnih učbenikih od 6. do 9. razreda osnovne šole. Za raziskavo smo izbrali dva tiskana učbeniška kompleta in en interaktivni učbeniški komplet. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se najprej posvetimo razširjenosti uporabe IKT, zlasti v Sloveniji in pri pouku matematike. Nato predstavimo nekatere možnosti, ki jih omogoča uporaba različne IKT pri pouku matematike in doma, ter pričakovanja in smernice učnega načrta za matematiko v osnovni šoli glede smiselne uporabe IKT. V empiričnem delu najprej predstavimo raziskovalna vprašanja in hipoteze ter metodologijo, ki je bila uporabljena pri raziskavi, nato pa dobljene rezultate analize preučenih učbenikov, ki jih za lažjo interpretacijo predstavimo z diagrami. V okviru analize raziščemo, kako množično se pojavlja neposredno usmerjanje k uporabi različne IKT v učbeniških kompletih, pri katerih vsebinah je najpogostejša in s kakšnim namenom nastopa pri pouku matematike in samostojnem delu učencev doma. V sklepu povzamemo glavne ugotovitve raziskave in navedemo morebitne predloge učiteljem za uporabo IKT pri pouku ter avtorjem za vključevanje IKT v učbenike na podlagi smernic iz učnega načrta.

Ključne besede

magistrska dela;informacijsko-komunikacijska tehnologija;učni mediji;pouk matematike;matematični učbeniki;osnovne šole;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [J. Škofič]
UDK: 37.091.6:004:51(043.2)
COBISS: 24169480 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 981
Št. prenosov: 50
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Directing students towards the use of information and communication technologies in the mathematics textbooks in k6-k9 primary school classes
Sekundarni povzetek: The master's thesis discusses the use of information and communication technology (ICT) in mathematical textbooks for the 6th-9th grade of primary schools. For the research we select-ed a collection of two printed textbooks and one interactive textbook. The master's thesis is divided into a theoretical and empirical part. In the theoretical part, we first focus on the prevalence of the use of ICT, especially in Slovenia and in mathematics classes. Then we present some of the possibilities of various use of ICT in mathematics classes and at home, as well as the expectations and guidelines of the curriculum for mathematics in elementary school regarding reasonable use of ICT. In the empirical work, we first present the research questions and hypotheses and the meth-odology used in the research, and then the obtained results of the analysis of studied text-books. In the analysis of empirical results, we study how often teachers use different ICTs suggested in the textbooks, in which content it is the most common to use them and for what purpose they are used in the mathematics classes and in the independent work of students at home. In the conclusion, we summarize the main results of the research and outline possible sugges-tions firstly to teachers for the use of ICT in the classroom and secondly to the authors of textbooks regarding the integration of the ICT into textbooks based on the curriculum guide-lines.
Sekundarne ključne besede: master theses;imformation and communication technology;learning media;mathematics instruction;mathematical textbooks;primary schools;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo
Strani: X f., 130 str., 2 f. pril.
ID: 10934772