magistrsko delo
Urška Mikolič (Avtor), Barbara Simonič (Mentor)

Povzetek

Avtorica je v pričujočem magistrskem delu raziskovala pojavnost in povezanost med problematično uporabo interneta, depresijo ter navezanostjo na starše pri mladostnikih. V teoretičnem delu je opisana opredelitev mladostništva, skupaj z njegovimi razvojnimi spremembami. Opredeljena je tudi vlogo mladostnika v odnosih, predvsem družinskih in vrstniških. V nadaljevanju je podana opredelitev teorije navezanosti in predstavljeni so različni modeli navezanosti, delo pa se osredotoči tudi na navezanost v mladostništvu. Poleg tega so predstavljeni tudi pomembni predeli, funkcije in spremembe možganov, kateri so najbolj dejavni v obdobju mladostništva. Avtorica nadaljuje z opredelitvijo in faktorji tveganja za razvoj zasvojenosti, slednjo pa poveže tudi z navezanostjo in možgani mladostnika. Poglobljeno se avtorica ustavi pri zasvojenosti z internetom, kjer govori o oblikah ter posledicah zasvojenosti z internetom, slednjo pa poveže z navezanostjo in možgani. Sledi še opredelitev in klasifikacija depresije, katero avtorica poveže z mladostniki, navezanostjo, možgani ter zasvojenostjo z internetom. V empiričnem delu sledi predstavitev rezultatov raziskave v dveh delih. V Raziskavi I je sodelovalo 463 udeležencev, od katerih je bilo 105 mladostnikov in 358 mladostnic. Rezultati niso potrdili hipoteze, da mladostnice poročajo o višji stopnji navezanosti na starše kakor mladostniki. Raziskava je potrdila statistično pomembne razlike med spoloma glede tega, da mladostnice pogosteje poročajo o depresivnih čustvenih stanjih kakor mladostniki. Na drugi strani raziskava ni potrdila hipoteze, da mladostniki pogosteje poročajo o problematični uporabi interneta kakor mladostnice. Raziskava je potrdila statistično pomembno povezanost med navezanostjo na starše in depresijo pri mladostnikih, povezanost med navezanostjo na starše ter problematično uporabo interneta in povezanost med depresijo in problematično uporabo interneta. V Raziskavi II je bila uporabljena raziskovalna metoda fokusne skupine. Rezultati Raziskave II osvetljujejo doživljanje in razmišljanje mladostnikov o temah družinskih ter vrstniških odnosov, depresivnih čustvenih stanjih v povezavi s problematično uporabo interneta.

Ključne besede

mladostniki;družinski odnosi;teorija navezanosti;možgani;zasvojenost z internetom;depresija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL TEOF - Teološka fakulteta
Založnik: [U. Mikolič]
UDK: 159.96
COBISS: 10828547 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1190
Št. prenosov: 622
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Problematic Internet Use, Depression and family relationships in adolescents
Sekundarni povzetek: In the present master's thesis, the author investigated the correlation between problematic use of the Internet, depression and attachment to parents in adolescents. The theoretical part describes the evaluation of youth, along with its developmental changes. It also defines the role of adolescence in relationships, especially with family and peers. The author continues to evaluate the theory of attachment, presents various models of attachment and focuses on attachment in adolescence. The author presents important areas, functions and changes in the brain, which are most active during youth. The author continues with the evaluation and risk factors for the development of addiction, and connects the latter with attachment and the brain of the adolescent. The author then stops with an in-depth analysis of addiction to the internet, where she talks about the forms and consequences of addiction to the internet, and connects the latter with attachment and the brain. This is followed by the evaluation and classification of depression, which the author connects with adolescents, attachment, the brain, and addiction to the internet. The empirical part is followed by the presentation of the results of Study I, in which 463 participants participated; 105 of them were adolescent males and 358 were adolescent females. The results did not confirm the hypothesis that female adolescents report a higher degree of attachment to parents than male adolescents. The study confirmed statistically significant gender differences regarding to female adolescents more often reporting depressive emotions than male adolescents. On the other hand, the study did not confirm the hypothesis that male adolescents report the problematic use of the internet more frequently than female adolescents. The study confirmed the statistically significant correlation between parental attachment and depression in adolescents, the correlation between parental attachment and problematic use of the internet and the correlation between depression and problematic use of the internet. Next the author presents the research method of the focus group and the results. In doing so she exposes thematic categories and, for each category, forms tables that she interprets. Results of the Study II have shed light on the experience and thinking of adolescents on the topics of family and peer relationships, depressive emotional states and especially problematic use of the Internet.
Sekundarne ključne besede: adolescents;family relations;theory of attachment;the brain;addiction to the internet;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Teološka fak.
Strani: X, 167, II str.
ID: 10944032