diplomsko delo
Momir Đukić (Avtor), Janez Pogorelc (Mentor), Karl Gotlih (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu so predstavljeni sestavni deli nastavljivega amortizerja cestnega vozila. Opisani sta delovanje in uporaba nastavljivega amortizerja kot celovitega sklopa. Izdelan je preračun vzmeti, s pomočjo metode končnih elementov (FEA). S pomočjo FEA analize smo predstavili, na katerem delu je posamezen nosilni element najbolj obremenjen. S pomočjo simulacij in pridobljenih grafov smo prikazali obnašanje vozila pri različnih obremenitvah na različnih profilih cestišča. Cilj diplomskega dela je izbrati optimalno nastavitev nastavljivega amortizerja vozila. Na pravilno nastavitev vpliva več parametrov hkrati. Pri tem sta bili upoštevani varnost in udobje med vožnjo.

Ključne besede

simulacije;vozila;amortizerji;vzmeti;metoda končnih elementov;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: M. Đukić
UDK: 627.341.65:681.5.017(043.2)
COBISS: 21781526 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 763
Št. prenosov: 65
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Simulations and calculations of the characteristic of an adjustable shock absorber
Sekundarni povzetek: The thesis is about components of the adjustable shock absorber. The operation and use of the adjustable shock absorber as a circuit are described. Also, a FEA calculation was made by means of which we conducted the spring analysis. With the help of FEA analysis we presented which part of the single element is the most burdened. Using the simulations and obtained graphs. We showed the behaviour of the vehicle at different loads on different road profiles. The aim of the thesis is to choose the optimal setting of the adjustable shock absorber of a vehicle affected by several parameters at the same time. In this regard, both safety and driving comfort were taken into account.
Sekundarne ključne besede: simulation;vehicles;shock absorber;spring;finite element method;FKE;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Mehatronika
Strani: VII, 45 str.
ID: 10950328
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa