diplomsko delo
Povzetek
Mediacija je postopek alternativnega reševanja sporov, v katerem ena ali več nepristranskih tretjih oseb (mediatorjev) pomaga udeležencem, da se dogovorijo o spornih vprašanjih. Uporablja se pri reševanju sporov iz družinskih, gospodarskih in civilnih zadev ter pri delovnih in drugih premoženjskih zadevah, povezanih z zahtevki, s katerimi lahko stranke prosto razpolagajo in se glede njih tudi poravnajo. Dopustna je tudi v drugih zadevah, če je zakon ne izključuje. Uporaba mediacije je prostovoljna. Zakon o mediaciji v civilnih in gospodarskih zadevah (ZMCGZ, Uradni list RS, št. 56/08) se nanaša na mediacijo na splošno % torej tako na mediacijo, ki je pridružena sodnim postopkom, kot tudi na izvensodno mediacijo. Opredeljuje zgolj temeljna pravila postopkov mediacije, drugo pa prepušča samoregulativnim mehanizmom. Zakonske določbe so dispozitivne, razen določb, ki urejajo načelo nepristranskosti mediatorja in učinek mediacije na prekluzivne in zastaralne roke. Zakon o alternativnem reševanju sodnih sporov (ZARSS, Uradni list RS, št. 97/09 in 40/12 - ZUJF), ki je bil sprejet 19. novembra 2009, uporabljati pa se je začel 15. junija 2010, nalaga prvostopenjskim in drugostopenjskim sodiščem obveznost, da v sporih iz gospodarskih, delovnih, družinskih in drugih civilnopravnih razmerij strankam omogočijo uporabo alternativnega reševanja sporov s tem, da sprejmejo in uveljavijo program alternativnega reševanja sporov. V okviru tega programa so sodišča dolžna strankam omogočiti uporabo mediacije, lahko pa tudi uporabo drugih oblik alternativnega reševanja sporov. Ministrstvo za pravosodje vodi centralno evidenco mediatorjev, ki delujejo v programih alternativnega reševanja sporov na sodiščih. Z mediacijo se ukvarja tudi več nevladnih organizacij: % Društvo mediatorjev Slovenije * Združenje mediacijskih organizacij Slovenije * MEDIOS Pod okriljem Ministrstva za pravosodje deluje Svet za alternativno reševanje sporov, ki je bil ustanovljen marca 2009. Svet za ARS predstavlja osrednje, neodvisno, strokovno, usklajevalno in posvetovalno telo ministra. Ključnega pomena v Sloveniji je bil začetek izvajanja sodišču pridružene mediacije v letu 2001 na Okrožnem sodišču v Ljubljani. V diplomskem delu bom predstavila posebnosti mediacije, njene značilnosti, prednosti in pomanjkljivosti ter kako poteka in se izvaja v Sloveniji.
Ključne besede
mediacija;spor;Slovenija;diplomske naloge;bolonjski program;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
EVRO-PF - Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici |
Založnik: |
[K. Ušaj] |
UDK: |
347.988:347.919.1(497.4)(043.2) |
COBISS: |
2053168310
|
Št. ogledov: |
5 |
Št. prenosov: |
2 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
Mediation is a method of alternative dispute resolution in which one or more independent third parties (mediators) assist the disputing parties in reaching an agreement. It is used to solve disputes concerning family, economic and civil-law matters, as well as labour and other property-related matters with regard to claims which can be freely disposed of and settled by the parties. It is also admissible in other matters, unless excluded by law. Mediation is a voluntary process. The Mediation in Civil and Commercial Matters Act (ZMCGZ, Official Gazette of the Republic of Slovenia No 56/08) refers to mediation in general - i.e. to mediation associated with judicial procedures and to non-judicial mediation. It sets out only the basic rules for mediation processes, leaving other aspects to self-regulatory mechanisms. Statutory provisions are dispositive, with the exception of the provisions regulating the principle of impartiality of mediator and the impact of mediation on preclusion and limitation periods. The Act on Alternative Dispute Resolution in Judicial Matters (ZARSS, Official Gazette of the Republic of Slovenia Nos 97/09 and 40/12 - Fiscal Balance act (ZUJF)), which was adopted on 19 November 2009 and came into force on 15 June 2010, imposes on first-instance and second-instance courts the duty to allow the disputing parties to solve disputes in economic, labour, family and other civil-law relationships by adopting and implementing an alternative dispute resolution programme. Under this programme, courts are obliged to allow the parties to use mediation in addition to other forms of alternative dispute resolution. The Ministry of Justice keeps a central register of mediators who operate in court programmes for alternative dispute resolution. Several non-governmental organisations are involved in mediation: * Slovenian Association of Mediators * Slovenian Association of Mediation Organisations * MEDIOS The Council for Alternative Dispute Resolution, operating under the auspices of the Ministry of Justice, was established in March 2009. The ADR Council is a central, independent, expert body of the Ministry with a coordinating and consultative role. Of key importance for Slovenia was the introduction of mediation associated with judicial proceedings, which took place at the District Court of Ljubljana in 2001. In my thesis, I will present the particularities of mediation, its characteristics, advantages and disadvantages, as well as its course and implementation in Slovenia. |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Evropska pravna fak. |
Komentar vira: |
Dipl. delo 1. stopnje bolonjskega študija; univerzitetni študijski program Pravo I;
|
Strani: |
VII, 56 str. |
ID: |
10951786 |