magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu je obravnavano medpredmetno povezovanje matematike in fizike. Podrobno je razložen pojem medpredmetnega povezovanja, kot ga opredeljuje slovenska in tuja strokovna literatura. Iz učnih načrtov za matematiko, fiziko, naravoslovje in tehniko in naravoslovje v osnovni šoli ter učnih načrtov in katalogov znanj za matematiko in fiziko v splošnih gimnazijah in v programih srednjega strokovnega izobraževanja smo izpisali, prešteli in analizirali medpredmetne povezave matematike ter fizike. Podrobneje smo se posvetili vrstnemu redu obravnave učnih vsebin pri obeh predmetih. Za vsak razred oziroma letnik smo določili učne vsebine, ki se naj bi v določenem razredu oziroma letniku obravnavale. Za vsak razred oziroma letnik smo poiskali tri alternative vrstnega reda učnih vsebin in izmed teh poiskali najoptimalnejšo. Najoptimalnejša alternativa vrstnega reda je bila tista, ki je imela časovno najbolj usklajene učne vsebine matematike in fizike. Predlagana najoptimalnejša alternativa temelji na medpredmetnem povezovanju obeh predmetov, ki sta obravnavana enakovredno in je strokovno utemeljena. Naš namen ni bil kritika učnih načrtov, ampak smo želeli z njim pomagati učencem, da bi znanje znali bolje povezati in ga bolje dojemati. V empiričnem delu magistrskega dela so nas zanimale izkušnje učiteljev matematike in fizike o medpredmetnem povezovanju. Na izbrane osnovne šole, srednje šole in gimnazije smo poslali poglobljeni anketni vprašalnik, ki ga je uspešno zaključilo skupno 162 učiteljev. Anketni vprašalnik smo na koncu analizirali in podali ugotovitve.
Ključne besede
magistrska dela;medpredmetno povezovanje;matematika;fizika;osnovne šole;srednje šole;gimnazije;učni načrti;katalogi znanja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[M. Sovič] |
UDK: |
37.091.3:[51+53](043.2) |
COBISS: |
24180744
|
Št. ogledov: |
880 |
Št. prenosov: |
151 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂcross-curricular connections of mathematics and physics |
Sekundarni povzetek: |
The Master's thesis deals with the interdisciplinary connection of mathematics and physics. The concept of interdisciplinary connection, as defined by Slovene and foreign professional literature, is explained in detail. From curricula for mathematics, physics, natural sciences and technology and natural sciences in elementary school, and curricula and catalogues of knowledge of mathematics and physics in general gymnasiums and in secondary vocational education programs, we compiled, counted and analysed interdisciplinary links of mathematics and physics. The order, in which the content of both courses is discussed, is described in more extent. For each grade or year, we determined the learning content for a particular class or year. We also looked for three alternatives for the order of learning content and found the most optimal ones. The most optimal learning content alternative was the one that had the most harmonized teaching content of mathematics and physics. This alternative is based on the inter-subject co-operation of both subjects, which are treated equally and are professionally supported. Our intention was not to comment on the curricula, but to help students to improve their comprehension and to understand the knowledge better. In the empirical part of the master's thesis, we were interested in the experiences of mathematics and physics teachers on interdisciplinary integration. We sent an in-depth questionnaire to selected primary schools, secondary schools and grammar schools, which was completed successfully by 162 teachers. In the end, we analysed the questionnaire and provide the results. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;interdisciplinary connection;mathematics;physics;elementary schools;secondary schools;gymnasiums;curriculum;knowledge catalogue; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo, Oddelek za fiziko |
Strani: |
XI f., 165 str. |
ID: |
10955442 |