primerjava Homerjeve Iliade in Petersenove Troje
Povzetek
Diplomsko delo skuša odkriti razlike, ki so nastale ob prenosu zgodbe, katere temelj predstavlja mit o trojanski vojni, iz starogrškega epa v filmski format sodobnega časa. Avtorica primerja Homerjevo Iliado z ameriškim filmom Troja (Troy) režiserja Wolfganga Petersena iz leta 2004. Osredotoča se na razlike v karakterizaciji in likih glavnih junakov ter poteku ključnih dogodkov. Tem spremembam v diplomskem delu sledi skozi nabor pomembnejših dogodkov trojanskega mita, ki so vključeni tako v ep kot tudi v film. S pomočjo pregleda dogajanja, odločitev junakov, njihovih izjav, misli in obnašanja zasleduje spremembe, ki so jih ob prenosu iz starogrškega epa v hollywoodski film 21. stoletja doživeli glavni akterji trojanskega mita. Ker sta lik in struktura zgodbe neločljivo prepletena, skozi primerjavo glavnih junakov obeh variacij zgodbe odkriva tudi spremembe, ki jih je doživela zgodba sama. Obenem skuša avtorica ob glavnih razlikah ugotoviti tudi razloge, zaradi katerih so se ustvarjalci filma odločili za takšne spremembe, priredbe in odstopanja od mita, zapisanega v antičnih virih, ter premišljuje o smiselnosti posredovanja tako spremenjene zgodbe o trojanskem mitu sodobnem občinstvu.
Ključne besede
literatura in film;starogrška epika;filmske uprizoritve;trojanska vojna;bolonjske diplome;Homerus;8. st. pr.n.š.;"Iliada";Petersen;Wolfgang;1941-;"Troja";
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[N. Istenič] |
UDK: |
82.091 |
COBISS: |
55459682
|
Št. ogledov: |
1229 |
Št. prenosov: |
270 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
The author of the theses tried to show up the contrasts and clashes that come about when you transfer the ancient Trojan epic to Hollywood big screen, specifically Homer's Illiad and Troy directed by Wolfgang Petersen (2004) which retells most of the main events through the medium, through the eyes of the protagonists, with the focus on characterisation. Character and story are inextricably entwined and film ( and every retelling ) involves a new take on both, new angles on the heroes' thoughts, speech/decisions, actions. The author also looked for reasons why film-makers would need or want to change ancient myth. How relevant is Greek myth to a modern audience? Is it still Greek myth in a totally new form? |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo |
Strani: |
49 str. |
ID: |
10976135 |