Sekundarni povzetek: |
Ozadje in namen: Smo v času pospešene globalizacije, ki ima daljnosežen vpliv na zaposlovanje mladih. Zato v prispevku predstavljamo problematiko prehoda terciarno izobraženih mladih v delovno okolje z vidika pomena izobraževanja in pridobivanja delovnih izkušenj med študijem. Glavni namen raziskave je bil analizirati stališča in razmišljanja študentov glede izbora študija in delovnih izkušenj, ki jih mladi pridobivajo med študijem s študentskim delom v povezavi z njihovimi pričakovanji glede zaposlitve.
Zasnova/metodologija/pristop: Vir podatkov je predstavljala raziskava Slovenska Mladina iz leta 2013. V vzorcu smo zajeli tiste, ki so imeli status študenta in so bili stari med 19 in 24 let ter so izpolnili del vprašalnika, ki se je nanašal na zaposlitev. Raziskovalne hipoteze smo testirali z analizo variance in t-testom za neodvisna vzorca.
Rezultati: Ugotovili smo, da med študenti, ki so izbrali študij iz različnih razlogov, obstajajo razlike v prepričanju, da bodo takoj po študiju našli zaposlitev. Ugotovili smo tudi, da med študenti, ki poleg študija delajo in tistimi, ki samo študirajo, obstajajo razlike v posameznih izjavah glede njihovega prehoda iz izobraževanja v zaposlitev. Zaključili smo, da delo med študijem, še posebej na področju stroke pozitivno vpliva na razmišljanja študentov glede prehoda v zaposlitev.
Zaključek: Aktualna obravnava problematike zaposlovanja terciarno izobraženih mladih je podprta z empiričnimi podatki, v zaključku pa so podani predlogi za izboljšanje stanja. Članek tako pripomore k razumevanju problematike zaposlovanja mladih s širšega vidika in k razumevanju opazovanih dogajanj v družbi. |