magistrsko delo
Dominik Klemenčič (Avtor), Jože Lopatič (Mentor), Goran Turk (Član komisije za zagovor), Drago Saje (Član komisije za zagovor)

Povzetek

V magistrski nalogi smo obravnavali mostove, ki kot nosilni sistem uporabljajo natezni trak. V prvem delu naloge smo natančneje opisali značilnosti nosilnega sistema, postopek gradnje, vpliv statične in dinamične obtežbe, vpliv temperature, vpliv časovno odvisnih vplivov ter delovanje nosilnega sistema tekom gradnje in uporabe mostu. V drugem delu naloge smo izvedli analizo mostu nateznega traku, ki kot del regionalne kolesarske povezave Dobrna%Radmirje premošča Savinjo v bližini kraja Mozirje. V okviru analize smo s programskim orodjem Mathematica najprej izvedli obsežno preliminarno analizo, s katero smo določili začetne materialne in geometrijske karakteristike nosilne konstrukcije ter začetni poves nosilnih kablov in silo prednapetja. Natančnejša analiza konstrukcije, ki smo je izvedli z metodo končnih elementov s pomočjo programskega orodja Sofistik, obsega statično in dinamično analizo. Natančneje smo opisali računski model, ki je zaradi faznosti gradnje in sprememb v načinu prenosa obremenitev izredno kompleksen. V okviru statične analize smo izvedli ustrezne kontrole napetosti za fazo gradnje, mejno stanje uporabnosti in mejno stanje nosilnosti ter kontrolo nosilnosti prerezov. V okviru dinamične analize pa smo izvedli potresno analizo, kontrolo vibracij zaradi dinamične obtežbe pešcev ter kontrolo dinamičnih vplivov vetra.

Ključne besede

gradbeništvo;magistrska dela;most nateznega traku;mostovi za pešce in kolesarje;prednapeti beton;statična analiza;dinamična analiza;časovno odvisni vplivi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Založnik: [D. Klemenčič]
UDK: 624.21.03:656.142(497.4)(043.3)
COBISS: 8620641 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1312
Št. prenosov: 578
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Design of the stress ribbon bridge over the Savinja river near Mozirje
Sekundarni povzetek: The master's thesis discusses bridges that use a stress ribbon as the load bearing structural system. In the first part of the thesis, we describe the characteristics of the load bearing system, the construction process, the influence of static and dynamic loads, the influence of temperature, the influence of time dependent effects and the operation of the load bearing system during the construction and use of the bridge. In the second part of the thesis, we carry out an analysis of the stress ribbon bridge over the Savinja river, near Mozirje, as a part of the Dobrna-Radmirje regional cycle route. In the framework of the analysis, we firstly used the Mathematica software to carry out a comprehensive preliminary analysis, through which we determined the initial material and geometrical characteristics of the load bearing structure, the initial sag of the bearing tendons and the prestressing force. The more detailed analysis of the structure, carried out by the finite element method using the Sofistik software, includes the static and dynamic analysis. More precisely, we have described a calculation model that is extremely complex due to the gradual construction and the changes in the mode of load transfer. In the static analysis, we carried out appropriate controls of stresses for the construction phase, the serviceability limit state and the ultimate limit state, as well as resistance of the cross-sections. In the dynamic analysis, we conducted a seismic analysis, a control of the vibrations caused by the dynamic loading from pedestrians and a control of dynamic wind effects.
Sekundarne ključne besede: civil engineering;master thesis;stress-ribbon bridge;footbridges;prestressed concrete;static analysis;dynamic analysis;time-dependent effects;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo
Strani: XIII, 105 str., [38] str. pril.
ID: 10988833