magistrsko delo

Povzetek

Magistrsko delo obravnava doživljanje smisla življenja pri brezposelnih mladih, hkrati pa primerja tudi, kako se njihovo dojemanje smisla življenja razlikuje od smisla, ki ga doživljajo zaposleni mladi. Pri tem predvsem izhajam iz teoretičnih izhodišč psihiatra in humanista Viktorja E. Frankla, po katerem je človek bitje, ki si želi živeti smiselno življenje in lahko duševno zboli, če se znajde v bivanjski praznini oziroma brez smisla. V teoretičnem delu je najprej predstavljena teorija Viktorja E. Frankla in osnovne značilnosti logoterapije. V nadaljevanju je opisano razvojno obdobje zgodnje odraslosti in razvojne naloge, ki naj bi jih mladi odrasli izpolnili. Raziskave so pokazale, da brezposelnost pri mladih predstavlja oviro pri prehodu v obdobje odraslosti. Ugotovitve raziskav kažejo na doživljanje občutkov krivde, strahu, obupanosti glede prihodnosti in občutek, da je življenje težko in zapleteno. Na osnovi tega sem se odločila, da bom v empiričnem delu preverjala povezanost zaposlitve z doživljanjem občutka smisla življenja. Raziskave so pokazale, da se pri brezposelnih posameznikih pogosteje pojavljata apatija, pomanjkanje motivacije za karkoli in ker nimajo dela, mislijo, da njihovo življenje nima smisla. Kot pomemben podporni dejavnik v času brezposelnosti avtorji navajajo družino. Zanimalo me je, kakšen vpliv ima na doživljanje smisla življenja pri brezposelnih podpora najbližjih oseb. Pri raziskovanju sem uporabila kvalitativni pristop. Rezultati so pokazali, da se smisel življenja brezposelnih mladih ne razlikuje v veliki meri od smisla življenja zaposlenih mladih. Pokazalo se je, da obstaja točno določen način, ki brezposelnim mladim pomaga pri osmišljanju njihovega življenja. Pomen ugotovitev vidim v njihovem prispevku k socialno-pedagoškim načinom dela z mladimi brezposelnimi. Ugotovitve raziskave so opozorile na dejstva, ki jih je pomembno upoštevati pri podpori brezposelnih mladih. Opozoriti želim tudi na možnosti, ki bi jih uporaba Franklove teorije o smislu življenja in prevzemanju odgovornosti prinesla v delo socialnega pedagoga.

Ključne besede

brezposelnost;družina;logoterapija;mladi;zaposlitev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Brezovec]
UDK: 331.56-053.81(043.2)
COBISS: 12252233 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 410
Št. prenosov: 66
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Experiencing the meaning of life among young unemployed person
Sekundarni povzetek: This magistrate thesis speaks about what young unemployed people think about life purpose. At the same time I compare their point of view with employed people and their life purpose. As a start position I took theory of Victor E. Frankl, psychiatrist and humanist, who says that a person as human being is constantly looking for a purpose in life and if it doesn't find it it's high possibility to get mentally sick from a life despair. Theoretical part says about theory of Victor E. Frankl and basic importance of logo therapy. That part is followed by early stages of adulthood and main goals that should be achieved by young adults. Researches show that becoming adult is harder if young people are unemployed. They show that young people feel guilt, they don't see future as bright and they feel life is hard and complex as well. For that reason in empirical part I decided to research correlation between being employed and purpose of life. Unemployed people are less motivated and because of that they think their life has no purpose. For those who are unemployed, one of the important factors in life is support of their family. I was curious finding out if family support has a positive impact on life of unemployed young in general. I used qualitative approach for this research. Results show differences in feeling the purpose of life between unemployed and employed young adults are minimal. There is exact strategy that helps young unemployed adults to find out the purpose in their life. The value of this research is in facts that we need to respect and pay attention when working with unemployed. At the same time I want to show the importance of theory of Victor E. Frankle The theory is about meaning of life and accepting responsibility and is importantin future work of social pedagoguish.
Sekundarne ključne besede: youth unemployment;nezaposlenost mladih;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika
Strani: 81 str.
ID: 10994666