magistrsko delo
Špela Mahorič (Avtor), Igor Perko (Mentor)

Povzetek

Eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri doseganju poslovnih ciljev podjetja so usposobljeni zaposleni, ki se uspešno spopadajo z novimi razmerami na trgu. Zato je kadrovska funkcija v podjetjih izjemnega pomena, saj izbira kandidate, ki so za dosego poslovnih ciljev najbolj primerni. Na eni strani imamo tradicionalno plat kadrovske funkcije, pri kateri podjetje zagotovi zaposlene in poskrbi, da ti zaposleni dobijo za svoje delo primerno plačilo. Na drugi strani pa imamo strateško plat kadrovske funkcije. Pri tej gre za to, da podjetje pridobi prave zaposlene na pravih delovnih mestih, ki delajo prave stvari na pravi način, hkrati pa jim omogoča pravi razvoj za prihodnost. Obe strani kadrovske funkcije lahko poenostavimo s pomočjo kadrovskih informacijskih sistemov. Ti omogočajo, da podjetje zmanjša kadrovsko papirno dokumentacijo in upravlja z zaposlenimi s pomočjo informacijskega sistema. Začetki kadrovskih informacijskih sistemov so bili v opravljanju nalog tradicionalne plati. Ob razvoju informacijske tehnologije pa so ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov razvili tudi strateško plat kadrovske funkcije. Kadrovski informacijski sistemi so sredstvo za pridobivanje, shranjevanje, analiziranje in posredovanje informacij različnim uporabnikom. Običajno obsegajo ohranjanje zaposlenih, zaposlovanje, upravljanje z zaposlenimi, upravljanje plačilnega prometa, načrtovanje kadrovskih virov, upravljanje z izobraževanji, spremljanje uspešnosti, samoupravljanje zaposlenih, načrtovanje, upravljanje odsotnosti, analitiko, prerazporeditve zaposlenih in drugo. Na trgu obstaja veliko ponudnikov kadrovskih informacijskih sistemov. Noviteta predvsem na slovenskem trgu pa je SAP Success Factors. Rešitev še vedno omogoča opravljanje enakih kadrovskih funkcij, le da je s SAP Success Factors to poenostavljeno in dostopnejše. V magistrski nalogi je mogoče spoznati in lažje razumeti kadrovsko funkcijo v podjetju in področja upravljanja s kadri. Podrobneje so opredeljeni kadrovski informacijski sistemi, njihov razvoj in funkcije ter ponudniki kadrovskih informacijskih sistemov. Izmed vseh ponudnikov smo izbrali rešitev SAP Success Factors, ki je nastala leta 2011 ob združitvi podjetij SAP d. o. o. in Success Factors. V drugem delu je na podlagi podjetja X predstavljen obstoječi kadrovski informacijski sistem in nekatere funkcije, kot sta spremljanje uspešnosti zaposlenih in upravljanje nasledstev. Obstoječi kadrovski informacijski sistem v tem podjetju namreč ne predstavlja takšne učinkovitosti, kot bi ga podjetje z uporabo sistema želelo. Nekaterih funkcij ni mogoče informacijsko podpreti ali pa so za to potrebni zunanji zaposleni, kar prinaša podjetju visoke stroške. V magistrski nalogi smo v demo verziji programa SAP Success Factors predstavili procese, ki bi izbranemu podjetju izboljšali upravljanje s kadri. Za konec smo naredili primerjalno analizo med obstoječim kadrovskim informacijskim sistemom in programom SAP Success Factors. Ugotovili smo, da bi podjetje z vpeljavo sistema SAP Success Factors izboljšalo nekatere procese, zmanjšalo papirno dokumentacijo, izboljšalo kadrovsko poročanje, informacijsko podprlo letne pogovore, izboljšalo motivacijo zaposlenih in drugo.

Ključne besede

poslovna informatika;informacijski sistemi;informacijske rešitve;SAP;računalništvo v oblaku;primerjalna analiza;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [Š. Mahorič]
UDK: 004.77(043.2)
COBISS: 13292316 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 815
Št. prenosov: 160
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Expected outcomes analysis of "SAP Success Factors" cloud solution implementation
Sekundarni povzetek: One of the most important factors in the company are trained employees, who successfully deal with new market situations. Therefore, the Human Relations (HR) function is of the utmost importance because it selects and helps developing employees that are most suitable for achieving business goals. The traditional HR role is focused in providing employees and ensuring that they receive an appropriate payment for their work. On the other hand, the strategic HR role involves getting the right employees for right jobs, doing the right things in the right way now and develop us to do so in the future. With HR information systems, both sides of the HR function are easier to manage. HR information systems enable optimized and sustainable employees’ management. Early HR Information Systems supported only traditional HRtasks. In addition to the development of information technology, providers of HR information systems also enabled information of the strategic point of view. The HR information system enable obtaining, storing, analyzing and transmitting information to various users. They usually include employee retention, employment, employee management, payment management, HR resource planning, training management, performance monitoring, employee self-management, planning, absenteeism, analytics, employee redeployment, and more. On the market there are many providers of HR information systems, with SAP Success Factors having a leading role in the Slovenian market. SAP Success Factors involves performing the all HR functions, but with simplified user experience and advanced information access options. In the first part of this master thesis we elaborate on the HR function and the areas of HR management in a company. HR information systems, their development and functions, as well as the providers of HR information systems. In the second part, based on company X, an existing HR information system and some functions such as employee performance monitoring and inheritance management are presented, which does not represent the efficiency as desired by the company using the system. Some functions cannot be supported by computer, or external collaborators are needed, which brings high costs to the company. In master thesis we examine a demo version of SAP Success Factors and present processes that can improve some of the features of this company. Among all providers, we chose the SAP Success Factors solution, which was created in 2011, when SAP d.o.o. and Success Factors merged. Finally, we compare the HR related expectations in the company and SAP Success Factors functionality. We find that the company expectations could be fully met: improve some processes and reduce paper documents, improve reporting, information support for annual conversations, improve employee motivation, and more.
Sekundarne ključne besede: Human Resources Information System;SAP Success Factors;comparative analysis;goal management;annual interviews;succession management;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 74 str.
ID: 11002242