Milena Blažič (Avtor)

Povzetek

V članku je predstavljen vstop Cankarja na področje mladinske književnosti z objavami v revijah Zvonček in Vrtec in z besediloma Mater je zatajil, V god. Osrednji del članka predstavlja analiza štirih učnih načrtov za slovenščino. Z analizo je bilo ugotovljeno, da se delež Cankarjevih besedil manjša v obdobju od 1984 do 2018 (1984 (12 + 1), 1998 (4 + 1), 2011 (4 + 1) in 2018 (1)). Hkrati se veča delež posodobitev njegovih besedil v predelavah (slikanice; strip). Cankar je slovenski klasik, za katerega je značilno večnaslovniško pisanje (angl. crosswriting), kar je pogoj za uvrstitev v šolski kanon.

Ključne besede

izobraževalni programi;osnovnošolskki pouk;slovenska književnost;slikanice;pravljice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Univerzitetna založba Univerze
UDK: 373.3.016:821.163.6Cankar I.
COBISS: 12276553 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 412
Št. prenosov: 66
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The paper presents Cankar's entry into the field of youth literature through papers published in the magazines Zvonček and Vrtec. with the texts Mater je zatajil (He Denied His Own Mother), V god (For Name Day). The main part of this paper is comprised of the analysis of four curricula for the school subject Slovene language. On the basis of the analysis, it was found that the proportion of Cankar's texts has steadily decreased in the period 1984-2018 (1984 (12 + 1), 1998 (4 + 1), 2011 (4 + 1) and 2018 (1)). At the same time, there was an increasing share of modernisation to his texts in adaptations (picture books, comics). Cankar is a Slovene classic, characterized by cross-writing, as it is a condition for canonization in a school canon.
Sekundarne ključne besede: literature;remedial instruction sciences;literatura;specialna pedagogika;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Drugo
Strani: Str. 377-387
ID: 11009722
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ǂa ǂquarterly journal of the national association for special educational needs