diplomska naloga
Povzetek
V prvem delu diplomske naloge so ob upoštevanju Pravilnika o zgornjem ustroju železniških prog
(Uradni list Republike Slovenije št. 92/2010), standarda Agregati gred železniških prog SIST EN
13450:2003, standarda za tamponski sloj in progovno telo Mednarodne železniške zveze UIC Code
719 R (2008) ter tehničnih specifikacij za ceste, opisani elementi zgornjega in spodnjega ustroja
železniških prog. Opisani so tirnica, prag, tirni pribor, tirna greda, tamponski sloj in progovno telo.
Nato je predstavljena teorija za izračun sil in napetosti skozi prerez železniške proge pod prometno
obremenitvijo. Dinamični vplivi prometa se upoštevajo po Eisenmannovi teoriji. Predstavljena je
Eisenmannova poenostavitev Hertzove teorije kontakta med kolesom in tirnico za določitev
maksimalne strižne napetosti v glavi tirnice, Zimmermannova metoda za izračun sil in napetosti v
zgornjem ustroju, Odemarkov postopek ter izračun kontaktnih napetosti na posameznih stikih plasti.
V zadnjem delu diplomske naloge je izračun sil in napetosti skozi prerez železniške proge pri prometni
obremenitvi z najsodobnejšo lokomotivo voznega parka Slovenskih železnic SŽ 541 za izbrano
sestavo zgornjega ustroja. Izračunane so maksimalne strižne napetosti v glavi tirnice, upogibne
napetosti v tirnici, kontaktne napetosti na stiku tirnica – prag, kontaktne napetosti na stiku prag – tirna
greda ter kontaktne napetosti na stiku tirna greda – progovno telo.
Ključne besede
gradbeništvo;UNI;diplomska dela;tirnica;prag;tirna greda;tamponski sloj;progovno telo;osna obremenitev;metoda po Zimmermannu;Odemarkova teorija;teorija Eisenmanna;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo |
Založnik: |
[S. Sukič] |
UDK: |
625.1(043.2) |
COBISS: |
6446433
|
Št. ogledov: |
1193 |
Št. prenosov: |
503 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Forces and stresses in the superstructure and in the formation of therailway track |
Sekundarni povzetek: |
The first part of the thesis describes elements of the railway superstructure and formation (rail, sleeper,
rail joints, ballast bed, blanket layer and formation). These descriptions are based on Pravilnik o
zgornjem ustroju železniških prog (published in UL RS 92/100), standard Aggregates for railway
ballast SIST EN 13450:2003, standard Earthworks and track bed for railway lines UIC Code 719 R
(2008) published by International Union of Railways and on technical specifications for roads. The
second part introduces the calculation of forces and stresses through the cross section of the railway
line under traffic load. Dynamic impacts are taken into account by Eisenmann's theory. Presented is
Eisenmanns simplification of the Hertz theory for wheel–rail contact, for determination of the
maximum shear stress in the rail head, Zimmermann's method to calculate the forces and stresses in
the superstructure, Odemark's theory and the calculation of contact stresses on individual contact
layer.
Last part of the thesis presents the calculation of forces and stresses through the cross section of the
railway line under traffic load of the Siemens locomotive SŽ 541 for the chosen composition of the
superstructure. Maximum shear stress in the rail head, bending stresses in the rail foot, contact stresses
at the rail – sleeper contact, contact stresses at the sleeper – ballast bed contact and contact stresses at
the ballast bed – formation contact are calculated. |
Sekundarne ključne besede: |
graduation thesis;civil engineering;rail;sleeper;rail joints;ballast bed;blanket layer;formation;axle load;Zimmermann's method;Odemark's theory;Eisenmann theory; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo |
Strani: |
XII, 76 str. |
ID: |
11037292 |