Povzetek
Gluhi in naglušni otroci predstavljajo heterogeno skupino otrok, katere del predstavljajo tudi otroci s
polževim vsadkom. Kljub zgodnji implantaciji polževega vsadka pa se lahko pojavijo odstopanja pri
razvoju govora, jezika in komunikacijskih zmožnosti. Slabša razumljivost otrokovega govora lahko
vodi do različnih težav oz. lahko negativno vpliva na različna področja otrokovega razvoja. Na stopnjo
razumljivosti otrokovega govora vpliva otrokov govorni in jezikovni razvoj.
Cilj raziskave je bil opisati in analizirati oceno razumljivosti govora otrok s polževim vsadkom in
sociopragmatične spretnosti v predšolskem obdobju ter oceno primerjati z otroki značilnega razvoja
enake starosti. Prav tako smo želeli ugotoviti do katere mere starši, vzgojitelji, logopedi in
surdopedagogi razumejo otrokov govor ter kakšna je njihova skladnost v posredovanju odgovorov.
V vzorec so bili vključeni gluhi otroci s polževim vsadkom in slišeči otroci. Za namen raziskave sta
bila uporabljena merska instrumentarija (Lestvica razumljivosti govora v vsakdanjem življanju – ICS,
Ocenjevalna lestvica za sociopragmatične spretnosti), ki je bil preveden in prirejen v slovenski jezik.
Z danim prispevkom želimo opozoriti na pomen govorne razumljivosti in razvitost sociopragmatičnih
spretnosti gluhih otrok s polževim vsadkom ter z njima povezane rehabilitacije.
Ključne besede
polžev vsadek;govor;komunikacijski razvoj;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
376.1-056.263 |
COBISS: |
12353865
|
Št. ogledov: |
595 |
Št. prenosov: |
84 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Sociopragmatic skills and speech intelligibility of children with cochlear implant |
Sekundarni povzetek: |
Deaf and hard of hearing children represent a heterogeneous group of children, a part of this group are
also children with cochlear implants. Despite the early implantation of the cochlear implant, there may
be deviations in the development of speech, language and communication abilities. Poor intelligibility
of child's speech can lead to various problems and can have negative impact on different areas of a
child's development. Child's language development affects the level of intelligibility of speech in the
child's pre-school age.
The aim of the research is to describe and analyze the assessment of the speech intelligibility and
sociopragmatic skills of children with cochlear implants in the pre-school period and to compare the
assessment with children of typical development of the same age. We also want to determine to what
extent parents, educators and speech and language therapists understand the child's speech and what is
their consistency among responses.
The sample will be represented with deaf children with cochlear implants and hearing children. For the
purpose of this research the ICS instrument and the instrument of sociopragmatic skills, translated and
adapted into Slovene language, will be used.
The purpose of this article is to highlight the importance of speech intelligibility, development of
sociopragmatic skills of deaf children with cochlear implants and rehabilitation. |
Sekundarne ključne besede: |
backward child;deaf;aurally handicapped;otrok s posebnimi potrebami;gluhi;naglušni; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Drugo |
Strani: |
Str. 1402-1411 |
ID: |
11079734 |