magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
Povzetek
Rotacijski zglobi so pogosto uporabljeni elementi na najrazličnejših področjih, saj lahko prenašajo kotne nepravilnosti pogonske in gnane gredi. Odpoved tovrstnih zglobov lahko povzroči obraba, napaka pri obdelavi in montaži ali napačna uporaba, mi pa smo podrobneje obravnavali odpoved s stališča utrujanja. Delo obravnava 6 različnih rotacijskih zglobov, ki opravljajo povsem enako funkcijo. Sprva smo definirali obratovalne pogoje in iz osnovnih skic ter opisov poiskali konstrukcijsko rešitev posameznega zgloba. Na podlagi 3D modelov smo preverili kinematiko gibanja in izvedli trdnostne analize. Rezultat napetostnega stanja trdnostnih analiz smo uporabili za numerični izračun števila obremenitvenih ciklov do odpovedi posameznih zglobov. Ugotovili smo, da je z vidika utrujanja najbolj zanesljiv kardanski zglob, zato je tudi v praksi najpogosteje uporabljen. Ostali rotacijski zglobi imajo pred kardanskim zglobom prednost predvsem v poteku izhodne kotne hitrosti, ki pa je pomembna za vse elemente v verigi za zglobom.
Ključne besede
magistrske naloge;rotacijski zglobi;konstrukcijske rešitve;trdnostna analiza;obremenitveni cikel;poškodbe;doba trajanja izdelka;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FS - Fakulteta za strojništvo |
Založnik: |
[S. Vrhovec] |
UDK: |
621.83:620.178.3(043.2) |
COBISS: |
16562203
|
Št. ogledov: |
1039 |
Št. prenosov: |
364 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Analysis of rotational joints based on fatigue damage criterion |
Sekundarni povzetek: |
Rotational joints are widely used in broad range of applications as they are able to bear angular irregularities of input and output shafts. Rotational joint failure can be caused by wear, error during manufacturing, error during assembly or incorrect usage. For the purpose of this thesis we focused on failures caused by fatigue. This thesis contains analysis of 6 different rotational joints that have fundamental functionality in common. At first we specified conditions of operation, and looked for construction solutions of each individual joint, based on sketches and descriptions. Based on 3D models, we carried out kinematic and structural analysis. The result of tension states of structural analysis was used for numerical calculation of stress cycles until each type of joint failed. We discovered that universal joint is the most resistant to fatigue and as such, most commonly used in practice, although other types of rotational joints do have an advantage over it in a better angular velocity profile on the output, which makes an impact on all elements of the drivetrain behind the joint. |
Sekundarne ključne besede: |
master thesis;rotational joints;construction solutions;structural analysis;load cycle;damages;fatigue life of a product; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo |
Strani: |
XXVI, 72 str. |
ID: |
11094265 |