magistrsko delo
Matjaž Vöröš (Avtor), Aleš Zamuda (Mentor)

Povzetek

Videoigre so elektronske igre, ki z uporabnikovo pomočjo na zaslonu pokažejo vizualno povratno informacijo izbranih potez. Njihov osnovni namen je zabava in krajšanje časa. V zadnjih petih letih se je z mednarodnim tekovanjem inteligentnih agentov za igranje iger (angl. General Video Game AI competition; v nadaljevanju GVGAI) začelo novo poglavje. Tekmovanje GVGAI od udeležencev zahteva stvaritev agenta, ki s pomočjo optimizacijskih algoritmov poskuša doseči najboljši možen rezultat. Ker se nam je tekmovanje GVGAI zdelo zelo zanimivo, smo se odločili ustvariti agenta, ki s pomočjo evolucijskih algoritmov pri igranju videoiger, doseže kar se da dober rezultat. Agenta smo zasnovali po pregledu obstoječih optimizacijskih algoritmov. Za razliko od ostalih agentov, naš agent uporablja diferencialno evolucijo, ki še ni bila prikazana na tekmovanjih GVGAI. Dobljene rezultate primerjamo s pomočjo primerjalnega preizkusa GVGAI, vidimo pa da je naš agent statistično signifikantno boljši od večine, a obstaja prostor za napredek.

Ključne besede

evolucijski algoritmi;videoigre;optimizacija;agenti;igranje splošnih videoiger;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: M. Vöröš
UDK: 004.85.021:004.457(043.2)
COBISS: 22515734 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1272
Št. prenosov: 112
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Evolutionary algorithms for artificial intelligence agent learning in general video game playing
Sekundarni povzetek: Video games are electronic games that show us visual feedback on the screen, based on the actions selected by the user. Their basic purpose is fun and entretainment. In the last five years, a new chapter for video gaming has opened in the form of GVGAI competition. The competition challanges the contestant to implement an agent that can maximize the score of played video games with usage of modern optimization algorithms. To us, the idea seemed very intriguing, so we decided to implement an agent that relies on evolutionary algorithms and achieves the highes score possible. We designed our agent after reviewing the existing optimization algorithms. Our agent uses diferential evolution, which was not yet used in a GVGAI competition. Our results are compared using the GVGAI benchmark and as we can see from the results our agent is statistically significantly better than most of the existing ones, but there is still room for improvement.
Sekundarne ključne besede: evolutionary algorithm;GVGAI;videogame;optimization;agent;general game playing;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Računalništvo in informacijske tehnologije
Strani: VII, 75 str.
ID: 11147945