diplomsko delo
Tina Očko Bizjan (Avtor), Marta Licardo (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu v teoretičnem delu analiziramo družbene pojave, ki spremljajo priseljevanje, in vloge vseh sodelujočih pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec. V raziskavi smo ugotavljali, kakšno podporo imajo posavski vrtci pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec, saj je za Posavje značilno, da se na to področje priseljuje veliko družin iz različnih delov bivše SFRJ in je v vrtcih zaradi tega specifično razmerje slovenskih otrok in otrok priseljencev. Rezultati raziskave so pokazali, da v vrtcih primanjkuje didaktičnih pripomočkov in literature za delo z otroki priseljenci. Ugotovili smo, da največjo oviro in težavo pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec predstavlja komunikacija oziroma nerazumevanje jezika. Občasno se pojavljajo nesporazumi, nerazumevanje. Rezultati kažejo, da se v posavskih vrtcih za pomoč pri vključevanju otrok ne poslužujejo tolmačev, zelo redko sodelujejo z nevladnimi organizacijami in ne čutijo podpore MIZŠ. Kolektivi v posavskih vrtcih so naklonjeni priseljencem, vendar rezultati kažejo, da potrebujejo strokovni delavci izboljšave pri poznavanju okoliščin priseljenih družin in znanju o medkulturni vzgoji. Rezultati so pomembni za načrtovanje pedagoške prakse in vodenje vrtcev na področju dela z otroki priseljenci v posavski regiji.

Ključne besede

diplomska dela;otroci priseljenci;integracija;vključevanje;posavski vrtci;Posavje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Očko Bizjan]
UDK: 373.2-053.4-054.72
COBISS: 24722696 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 800
Št. prenosov: 251
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Working with immigrant children in kindergartens in posavje region
Sekundarni povzetek: In the theoretical part of the thesis we analyse the social phenomena of immigration and the roles of all participants who deal with integration of immigrant children in kindergarten. In the research we analysed what kind of support is given to kindergartens in Posavje Region while integrating immigrant children in kindergartens. It is known for this region that many immigrant families come from the former countries of Yugoslavia, consequently there is a specific proportion of Slovene and immigrant children. The results of the research reveal that in the kindergartens there is a lack of didactic tools and literature to help working with immigrant children. We found out that communication and language comprehension are the biggest problems in integrating immigrant children in kindergarten. Occasionally there are misunderstandings and lack of language comprehension. The results show that kindergartens in Posavje Region do not include interpreters in integrating immigrant children, rarely they cooperate with non-governmental organizations and they do not feel the support from Ministry of Education. Kindergartens teachers in Posavje Region are fond of immigrants. However, the results show that professional staff need to improve their knowledge about the circumstances of immigrant families and about intercultural education. The results are important for further planning of pedagogical practice and kindergarten management in the field of working with immigrant children in Posavje Region.
Sekundarne ključne besede: theses;immigrant children;integration;inclusion;kindergatens in Posavje Region;Posavje Region;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 54 str.
ID: 11163698