soočanje podjetij
Julija Jordan (Avtor), Dejan Verčič (Mentor)

Povzetek

Družbena omrežja so se v zadnjih dveh desetletjih s pomočjo spleta razširila in postala najbolj aktualen vir informacij, medij za komuniciranje in v antropološkem ter komunikološkem smislu celo najbolj učinkovita platforma za socializiranje. Podjetjem, blagovnim znamkam in vplivnim osebam ne gre zameriti, da so se odločili za vstop na družbena omrežja – kjer so uporabniki oziroma potencialni potrošniki, so tudi informacije, ideje in možnosti prodaje. Kar nekaj let je Facebook za podjetja predstavljal poglavitno sredstvo za komuniciranje s svojimi dejanskimi in potencialnimi uporabniki, poleg tega pa tudi pomemben vir informacij o dotičnem podjetju, blagovni znamki ali vplivni osebi. V zadnjih nekaj letih pa Facebook odločno spreminja pravila. S prodornim Facebook algoritmom, imenovanim EdgeRank, ki upravlja vir novic pri vsakem uporabniku, upravlja prikazovanje novic in po svoje odloča, kaj bo uporabniku prikazal. Korak za korakom se odloča obrniti situacijo sebi v prid in stopiti na stran in v bran uporabnikom, medtem ko iz podjetij vsakodnevno »iztiska« večjo količino vloženega denarja za promocije objav, ki so bile še nekaj časa nazaj vidne popolnoma brezplačno. Nekatera podjetja je to pripeljalo celo do odstopa od družbenih omrežij – raje, kot da se ukvarjajo s Facebookom, so se odločila potencialne uporabnike pripeljati na svoje platforme, ki niso tako nepredvidljive. V diplomskem delu se osredotočim na študijo primera podjetja Lush, ki je pred nedavnim zapustilo Facebook in Instagram, potem pa podrobno analiziram spremembe v Facebook algoritmu v zadnjem desetletju, od leta 2009 do 2019. Vzporedno z algoritmi analiziram tudi, kaj je to pomenilo za podjetja.

Ključne besede

Facebook;Facebook algoritem;Družbena omrežja;Podjetja;Blagovne znamke;Diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [J. Jordan]
UDK: 316.472.4:330.526.33(043.3)
COBISS: 36293981 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 555
Št. prenosov: 142
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Facebook algorithms: Companies facing with them
Sekundarni povzetek: Social media have expanded widely with the help of internet. They have become an actual information source, communication media and even a platform for socializing, based on anthropologic and communication theories. Regarding the fact that social media are the place »to be« based on any information, ideas and even possibilities to sell, companies, brands, and influential persons cannot be blamed to be present on social media. For quite a few years Facebook has been the main marketing tool for companies that helped communicate with actual and potential clients and has been a major source of information for companies, brands or influential persons. But in the last few years, Facebook has been changing rules with the help of a famous Facebook algorithm, named EdgeRank. EdgeRank manages »news feed«, which means that it is up to him which news will be shown to users. Step by step, Facebook is trying to turn the situation in its and users favor, and is leaving companies behind: now the post will be seen only if there is enough money put into it – which is absurd regarding that those posts were completely »free« only 3 years ago. Some companies have had it and have resigned from Facebook, letting people know they do not want to play its game anymore. They rather redirect potential users to their platforms, that are not so unpredictable. In my master thesis, I am basing on a case study of Lush company that resigned from Facebook and Instagram recently. Then, I analyze the EdgeRank movement in the past 10 years, from 2009 to 2019. In parallel with this, I also find out what the specific changes meant for businesses on Facebook.
Sekundarne ključne besede: Social networks;Enterprises;Trademarks;Graduate theses;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 36 str.
ID: 11164530
Priporočena dela:
, soočanje podjetij
, Islamska država in družbena omrežja
, diplomsko delo