magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu smo proučili vlogo šolskega svetovalnega delavca pri razvijanju socialnih veščin. V teoretičnem delu smo najprej opredelili šolsko svetovalno službo, njene osnovne dejavnosti in področja dela. V nadaljevanju smo proučili socialne odnose in opisali dve najpogostejši obliki socialnih odnosov, ki ju učenci vzpostavijo v šoli. Opredelili smo pojem socialne veščine in opisali posledice slabo razvitih socialnih veščin, razložili smo, kako poteka učenje socialnih veščin ter našteli in opisali najpogostejše oblike dejavnosti, namenjene učenju socialnih veščin in spretnosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika proučili vlogo šolskega svetovalnega delavca pri razvijanju socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 119 osnovnošolskih svetovalnih delavcev. Osredotočili smo se predvsem na področja, na katerih svetovalni delavci opažajo največje pomanjkljivosti v razvoju veščin, kdo najpogosteje načrtuje in izvaja dejavnosti, katere oblike dejavnosti so najpogosteje uporabljene, kako poteka učenje, katerim področjem dajejo največji poudarek, preventivo na tem področju in usposobljenost svetovalnih delavcev. Pri tem nas je zanimalo, ali obstajajo razlike glede na izobrazbo svetovalnih delavcev in trajanje njihove trenutne zaposlitve, ter glede na to, ali se šola nahaja v mestnem ali podeželskem okolju (lokacija šole). Ugotovili smo, da ima svetovalni delavec pomembno vlogo pri razvijanju socialnih veščin in spretnosti, saj je pogosto načrtovalec in izvajalec dejavnosti, pri delu pa preko posvetovalnega odnosa sodeluje tudi z učitelji. Pri delu največkrat uporablja individualno svetovalno delo in socialne igre.
Ključne besede
magistrska dela;šolska svetovalna služba;svetovalni delavec;socialne veščine;trening socialnih veščin;socialne igre;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[A. Sambolič] |
UDK: |
37.048:373.3(043.2) |
COBISS: |
24732168
|
Št. ogledov: |
701 |
Št. prenosov: |
133 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂrole of school counselor in developing social skills |
Sekundarni povzetek: |
In this master's thesis, we studied the role of a school counselor in developing social skills. In the theoretical part, we first defined the role of school counselors and their basic activities and fields of work. In our next step, we took a look at social relations and described the two most common social relations the students form in school. We defined the term social skills and discussed the consequences of badly developed social skills. Additionally, we examined how we learn social skills and listed and described the most common activities aimed at learning these skills. In the empirical part, by leaning on the results of a survey, we studied the role of a school counselor in developing social skills. 119 primary school counselors participated in the survey. We focused primarily on areas where counselors perceive the greatest deficiencies in the development of skills, on who plans and executes activities aimed at learning social skills, what types of activities are most commonly used, how the learning takes place, which areas are given the greatest emphasis, prevention in this area, and the qualifications of counselors. We also explored if there are differences in the level of education and training of the counselors, in the duration of their current employment, and whether the school is located in a city or a rural setting. We have discovered that a school counselor plays an important role in developing social skills, since they are often the planner and operator of activities, and that through counseling, they also work with teachers. As far as methods are concerned, individual counseling and social games are most often used. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;school counseling;school counselor;social skills;social skills training;social games; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko |
Strani: |
XII, 94 str. |
ID: |
11192356 |