magistrsko delo
Klemen Hameršak (Avtor), Vlasta Hus (Mentor), Irena Hergan (Komentor)

Povzetek

Na kakšen način učencem predstaviti življenje in delo nekoč, stare predmete in običaje? Kako vse to aktualizirati in prikazati medpredmetno? Na ti vprašanji lahko odgovorimo kar z besedo delavnica. Z delavnicami lahko učencem najbolje predstavimo bogato kulturno dediščino lokalnega okolja in jim ponudimo konkretne izkušnje. Na ta način jim s pomočjo izkustvenega učenja pomagamo, da pridobljeno znanje na podlagi izkušenj tudi ponotranjijo. V povezavi z našim lokalnim muzejem, "Grilovo zbirko kulturne dediščine", ki je shranjena v gradu v Račah, smo oblikovali delavnice za učence 4. razreda osnovne šole in jim tako prikazali del kulturne dediščine iz našega okolja. Z magistrskim delom smo raziskovali in predstavili vključevanje vsebin kulturne dediščine iz lokalnega okolja pri družboslovnih vsebinah pouka. Načrtovali smo dve delavnici za učence, ki smo ju izvedli na dveh različnih lokacijah. V teoretičnem delu smo najprej opredelili različne pristope poučevanja, ki jih uporabljamo pri učenju in poučevanju izven učilnice, muzejsko pedagogiko in sam pojem kulturne dediščine. Nato smo omenili običaje, povezane z našimi delavnicami, in predstavili "Grilovo zbirko kulturne dediščine". V praktičnem delu smo v obliki učnih priprav z vključenimi prilogami opisali delavnice in njihov potek. Vsako delavnico smo razdelili na 3 dele: uvodni del, pri katerem smo preverili predznanje in učence pripravili na delavnico, glavni del, ki je trajal cel dan in je bil izveden izven učilnice ter evalvacijsko uro v učilnici, pri kateri smo preverili, kaj so se učenci naučili; učence smo vodili še pri izdelavi plakatov in miselnih vzorcev.

Ključne besede

magistrska dela;kulturna dediščina;muzeji;muzejska pedagogika;Grilova zbirka;delavnice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Hameršak]
UDK: 069:37.01(043.2)
COBISS: 24845320 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1088
Št. prenosov: 154
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Inclusion of contents of cultural heritage from the local environment in social studies classes
Sekundarni povzetek: How to show to the pupils the lifestyle and work in times past, old objects and customs? How to make everything current and present it in a cross-curricular way? These questions can be answered with one word: workshop. Workshops can be used to present to the pupils the rich cultural heritage of the local environment and to offer them concrete experience. This way we can use experiential learning to help them internalise the acquired knowledge based on experience. This experience can be acquired by the pupils through learning and activities outside of the classroom. In conjunction with our local museum "Gril collection of cultural heritage" stored in the Rače castle, we created workshops for 4th year primary school pupils and in this way showed them a part of the cultural heritage from our environment. With this master's thesis we researched and presented the inclusion of cultural heritage contents form the local environment into social sciences of the curriculum. We planned two workshops for pupils, which took place in two different locations. The theoretical part first covered the definition of various approaches used in learning and teaching outside of the classroom, museum pedagogy and the term cultural heritage itself. Later we mentioned the customs connected with our workshops and presented the "Gril collection of cultural heritage". In the practical part we described the workshops and their course in the form of learning preparations with included additions. Each workshop was divided into 3 parts: introduction, where we checked the background knowledge and prepared the pupils for the workshop; the main part, which lasted the entire day and was executed outside of the classroom, and the evaluation period in the classroom, where we checked what the pupils have learned. After that we helped students to create posters and mind maps.
Sekundarne ključne besede: master theses;cultural heritage;museum prdagogy;Grill collection;workshops;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: XIV, 139 str.
ID: 11203930